شعری از لورکا

منتشرشده: 2006/11/28 در import

سه سپیدار گشن
یک ستاره.

سکوت فروخورده‌ی غوکان
تور نازکی را ماند
سوزن‌دوزی شده به نقش‌های سبز.

کنار رود
درختی خشک
خود را شکوفا شده می‌یابد
با دوایر درهم.

و رویاهای من بر آب
به سوی دختری از غرناطه می‌گریزد.

» فدريکو گارسيا لورکآ «

دیدگاه‌ها
  1. آرش می‌گوید:

    بر شاخه های درخت غار
    دو کبوتر
    تاریک دید م
    یکی خورشید بود وآن دیگری ماه

    همسایه های کوچک
    با آنان چنین گفتم
    گور من کجا خواهد بود

    در دنباله دامن من
    چنین گفت خورشید

    در گلوگاه من
    چنین گفت ماه

    ومن که زمین را بر گرده خویش
    داشتم و پیش می رفتم
    دو عقاب دیدم همه از برف
    و دختری سراپا عریان
    که یکی دیگری بود و دختر هیچکس نبود

    عقابان کوچک
    به آنان چنین گفتم
    گور من کجا خواهد بود
    در دنباله دامن من
    چنین گفت خورشید

    در گلوگاه من
    چنین گفت ماه

    بر شاخساران
    درخت غار دو کبوتر عریان دیدم
    یکی دیگری بود و هردو هیچ نبودن

    Sin
    How nice it is
    our sins arent obvious
    since we had to
    wash ourselves cleanly ever day
    or perhaps to live under the rain
    or our lies
    dont chang our figures(shapes)
    tought we didnt remember each other even for a moment
    merciful god thanks

    گناه

    چه دلپذیراست
    اینکه گناهانمان پیدا نیستند
    وگرنه مجبور بودیم
    هر روز خودمان را پاک بشوییم
    شاید هم می بایست زیر باران زندگی می کردیم
    و باز دلپذیرو نیکوست اینکه دروغهایمان
    شکل مان را دگرگون نمی کنند
    چون در اینصورت حتی یک لحظه همدیگر را به یاد نمی آوردیم
    خدای رحیم ! تو را به خاطر این همه مهربانی ات سپاس
    ترجمه احمد شاملو
    در مدرسه
    آموزگار:
    کدام دختر است
    که شو می‌کند به باد؟
    کودک:
    دختر همهٔ هوس‌ها.
    آموزگار:
    باد، به‌اش
    چشم روشنی چه می‌دهد؟
    کودک:
    دستهٔ ورق‌های بازی
    و گردبادهای طلائی را.
    آموزگار:
    دختر در عوض
    به او چه می‌دهد؟
    کودک:
    دلکِ بی‌شیله پیله‌اش را.
    آموزگار:
    دخترک
    اسمش چیست؟
    کودک:
    اسمش دیگر از اسرار است!
    [پنجرهٔ مدرسه، پرده‌ئی از ستاره‌ها دارد.][۴]

  2. amin می‌گوید:

    مرسی آٰرش. خیلی زیبا بود…

پاسخی بگذارید

