نياز

منتشرشده: 2006/12/31 در import

  بادهای غربی و نسل ها

روزها که هيچکدام نخستين نبودند

خُنکی آب در گلوی آدم

بهشتِ آراسته

چشم که ژرفای تاريکی را می نمايد

عشقِ گرگ ها در سپيده سحر

واژه

شعرِ شش وزنی

آئينه

برجِ بابل و خود پرستی

ماه، به زمانی که کلدانی ها نگاهش می کردند

ماسه های بی شمارِ گنگِز [Ganges

چانگتزو و پروانه ای که به خوابش می بيند [Chaung-tzu

سيبِ طلای جزاير

گام در هزارتوهای بی انتها

جامه ی نادوخته پنه لوپ [Penelope

حلقه ی رواقيون

سکه در دهانِ مردگان

وزنِ شمشير در ترازو

هر قطره ای از گرداب

عقاب ها، شکوه و زيبائی، انبوهی

سزار در صبحِ فارسالوس [Pharsalus

سايه صليب ها بر جهان

شطرنج و جبرِ پارسيان

ردِ کوچِ مردم

فتحِ کاخِ شاهان با شمشير

قطب نمای قابل اعتماد. دريای آزاد

پژواکِ زنگِ ساعت در خاطره

پادشاهی که با تبر کشته می شود

گرد و غبارِ به جای مانده از لشکر

آوازِ هزاردستان در دانمارک

خطِ دقيقِ خطاط

چهره کس که خودکشی کرده در آئينه

کارتِ بازیِ قماربازِ متقلب. حرصِ طلا

انبوهِ ابر فرازِ کوير

هر نقشِ اسليمی در لوله شکل نما

هر اندوه و هر قطره اشکی

 

به همه اينها نياز بود

تا دستانمان يکديگر را بيابند

 بورخس

Comment posted by
at 1/1/2007 6:00:51 AM

سلام اشارتی ست به آشنایی
….”شمس تبریزی می گوید “سلام ما حصار ماست
اما حالا همه ی اینها که تو نوشتی و بورخس گفت ، هست و او نیست .می بینی او خنکی آب است در گلوی آدم … او همه چیز است . نباشد آب یعنی خود خود تشنگی ….
و … سلام !

Comment posted by
at 12/31/2006 5:31:31 PM

یاذم نبود اضافه کنم که اگر برخس نبود من سیگاری نمی شدم!!! حالا که چند صباحی است که نیست من سیگار نمی کشم… حتی وقتی این را خواندم باز هم نبود…

Comment posted by
at 12/31/2006 5:28:35 PM

اگر این ها نبود شکی نبود که دستانت، دستان من را می فهمید… افسوس که من اندکی روشن فکری می کردم…

پاسخی بگذارید

