سوالی از من وتو

منتشرشده: 2007/01/02 در import

مانده ام در منجلاب نفهمي و ندانستن

يک سوال 

که بي جواب مانده است

براي من

و شايد ديگري

دوستي چيست ؟

همان که سر آغاز فصل ديگري است

در اين فصل سرد

همان که نهايت معرفت است

در اين اوج ريا

همان که نفرتي را در آن راهي نيست

در اين روزگار مسخ شده

و آدمهاي پنهان شده

زير نقاب تزوير

چيست اين دوستي؟

يک سوال دارم

از تو و از خودم

از خود خودم

نه از «من » خودم

چگونه می تواند باشد

آن هم به اين صورت

که عاشقانه است ولي نيست

خواهرانه است

ولي نيست

برادرانه است

ولي نيست

اين است و نيست

مرا آزار مي دهد

اينجا مسئله بودن يا نبودن نيست

چگونه بودن است

چگونه نبودن است

نمي دانم که دوستي چيست ؟ چگونه است؟ قدش را، وزنش را، سنش را، و طول عمرش را

نمی دانم که چگونه است

تنها

می دانم که دوستت دارم

نه چون آنهایی که دوست می دارند

تو را و دیگری را

اما بگو تو که هستی

و این دوستی چگونه است؟

بگو

Comment posted by
at 1/5/2007 5:51:45 AM

بعضی چیزها تعریف بردار نیستن .با همه ی تعریف هایی که میشه ازشون کرد . شاید
بهتر باشه دنبال حس کردن شون بود . مثل خود تو که گفتی :
نمی دانم که چگونه است
تنها
می دانم که دوستت دارم .
دوستی یعنی همین .
اما بهار یه تعریف داره . بهار یعنی زمستونی که
توش نلرزی . که فکر نکنم بیاد . نه . نمیاد.

Comment posted by
at 1/2/2007 5:10:13 PM

و عجیب تر چیزی است که من شده ام! خب… حالا می خواهم نظرم را راجع به این پرسش ها بنویسم… اما همان چیز عجیب نمی گذارد و من نظرم را راجع به دوستی می گویم… یک چیزی که این روزها من قویاً با آن شوخی می کنم دوستی است… این روزهای کسل آور تمام نا شدنی من، صرفاً دوستی را سر کار گذاشته ام و هر روز بازی جدیدی برایش طراحی می کنم… نتیجه فرقی نکرد… شاید یک روزی قبول کنم که استفاده های ماتریالیستی یا حتی متافیزیکی دوستی است که آن را همراه با لذت های شخصی یا مازوخیستی تبدیل به امری حیاتی در زندگی بشری کرده است… همه اش بازی است و این تلخ ترین قهوه ای است که در تمام عمر نوشیده ام

Comment posted by
at 1/2/2007 5:29:06 AM

نمی خواستم نظری بدم آن هم به نوشته ی خودم
اما این سوال را از خودم هم پرسیده بودم .
دوستی همان معرفت دوجانبه است
معرفتی که نیاز آن تنها در دوستی است و بس
نیاز دیگری اگر باشد ناخالصی پیدا می کند
این “تو” یی که نوشته ام عام است و شاید خاص
بسته به خواننده اش دارد
اما هنوز نمی دانم این معرفت از کجا می آید
از کجا نشئت می گیرد
و
می شود اینگونه دوستی داشت؟
یا فقط خیالات است

پاسخی بگذارید

