زبان مادری

منتشرشده: 2007/02/23 در import

 

نمي خواستم چيزي در اين مورد بنويسم که ترس از اشتباه و کج فهمي
برم داشته بود و بعد ديدم انگار نمي شود و اين کرم افتاده به جانم و تا خودم را خالي نکنم
آن هم بيرون نخواهد آمد.
البته خواستم ترکي بنويسم اينها را  و بعد به خودم گفتم مگر ما با ترکها

طرف حسابیم و مگر همین ترکها بلدند ترکی بخوانند- نمونه اش من- ، که منصرف شدم.و دليل
ديگر هم احتمالا به خاطر غلط هاي املايي و دستوري زيادي بود ، که
پيدا مي کردم.
آن طور که گفته مي شود 21 فوريه مصادف بود و هست با روز جهاني
زبان مادري و حالا همه جا جشن بوده و اينجا در ايران خشونت!
گويا عده اي غائله اي به پا کرده اند و سعي شان بر اين بوده تا
به مسئولان بسيار خوش فکر ما حالي کنند که ياد گيري زبان مادري ،نه
که تهديد ، بلکه يک فرصت است اما دريغ از ذره اي تعقل
مگر راه اندازي چند کلاس ترکي يا کردي يا . . . و يا حتي چاپ کتاب
رسمي جهت آموزش اين زبان ها چه خطراتي دارد که اينطور
مخالفت مي شود با آن و مگر اين يعني اقدام عليه امنيت ملي؟
مگر ياد گيري زبان مادري و خواندن و نوشتن  با آن حق هر قوم و ملتي
نيست ؟  و اگر هست چرا براي ما اين حق را قائل نمي شوند؟
کسی می تواند به ما بگوید چرا حالا دیگر حرفهای پدر بزرگها و مادر بزرگهایمان
برایمان نا مانوس و نامفهوم شده است؟
اگر جواب اينها را کسي مي داند بگويد تا اگر قانع کننده بود ما بپذيريم
ولاه که آدم هاي عاقلي هستيم ما
اينها که گفتم مطالبات مردم ايران هستند از هر قومي و نژادي
حوادث مربوط به روزنامه ي ايران که يادتان نرفته ؟ مردم حساس شده اند
کي از خواب بيدار ميشوند این حکومتیان ، خدا مي داند ؟
******************************************
اين قصه سر دراز دارد . و راستش را بخواهيد از تايپ فارسي بدم مي آيد
به همين جهت بقيه اش را فاکتور گرفتم
شاید زمانی نوشتم البته

 

 شنبه 5 اسفند : دوست خوبم " علیرضا روشن " سنگ مهتابش را تعطیل کرد و از من خواست تا اینجا هم بنویسم

 

شنبه 5 اسفند : شعری از پشیو با  ترجمه ی علی بانگین با عنوان * شعر

این شعر خیلی به دلم نشست . اینجا را بخوانید

 

دوشنبه 7 اسفند: نقاشیهای زیبای مسعود دشتبان دیدن دارد واقعا

 


Comment posted by
at 2/24/2007 8:39:01 PM

هار شده اند دوست عزیز! هار. زنده باشی

پاسخی بگذارید

