عمو نوروز

منتشرشده: 2007/03/19 در import
 
سلام عمو نوروز ! خوش اومدی به شهر ما
عمو داشت قیافت یادمون میرفت ! آخه سالهاست می خوام ببینمت اما تو همیشه ی خدا
از من گریزونی
راستی عمو ! من فکر می کردم اگر تو بیایی بهار میشه اما … نشد
میبینی عمو ! شنیده ای که با یک گل بهار نمی شه ! با اومدن تو هم بهار نشد
پس عمو ! نوروز یعنی چه ؟ ! نکنه می خواهی مثل بابانوئل برای ما هدیه بیاری ، سوار
کالسکه ای که گوزن ها تو آسمان می رونن ! بعد هم میخوای هدیه ی ما را از دودکش خونه بیندازی
تا تو بخاری بسوزه یا توی جوراب کهنه ی گندیده مون بذاری تا بو بده ؟ هان
آخه عمو ! میدونی ؟ ! من دوست ندارم که اون همه گوزن بیچاره را الاف ما کنی
 که چی بشه آخه ؟
یا نکنه نقشه ی دیگه ای تو سرت داری ؟
ببینم عمو ! سفر چطور بود ؟ راحت بودی ؟ کجا ها رفتی ، کجا عاشق شدی ؟! زود باش بگو
عمو جان هواپیمات که تاخیر نداشت ؟ از اون بالا ، اونجاها رو هم دیدی ؟ نپرس دیگه
خودت می دانی کجا ها رو میگم
راستی عمو ! اگر هدیه برای من داری – که میدونم نداری ! – می خوام اونو برای دوستی ببری
دوستی که تنها یک روز دوست من بود
ببخشید عمو که اینو  می خوام ! کمی دوره راستش را بخوای ، البته کمی که نه ! یه کم بیشتر
راه درست و حسابی نداره خوب ولی برای تو که سخت نیست . اگه سخت بود از بابانوئل کالسکه قرض کن
شما که رفیقید ! و البته همکار هم که هستید ! پس بهونه نیار
عمو ! فهمیدی کی رو گفتم ؟ همون که فقط یک روز رفیقم بود ، یک روز به خاطر من و فقط من گرسنه موند
یک روز پا به پای من اومد ، یادت هست عمو وقتی خسته میشد ، صورتش نه برای عصبانیت ، که به خاطر
اینکه خجالت میکشید به من بگه خسته است ، سرخ میشد؟
ای بابا  ! خوب عمو بگو تو نبودی اون وقت ؟ راستی کجا بودی ؟ حتما توی ساحل دراز کشیده بودی
ول کن اصلا ، همین عیدی ما رو بده به خودمون ، بابام گفته نقدو بچسبم و دنبال نسیه نیفتم
چه انتظاری داریم ما از تو
————————–
 شعری از پشیو به نام حسرت
———————–
*زمستان مرد .
مثل همه ي زمستانها – اين زمستان هم – خيلي ساده و بي تکلف مرد
و اشک فرداي برفهاي آب شده را – به خاطر شيون مرگ اجتناب ناپذيرش –
به فرمان زمين ،  به فرداي زمان . . . يعني . . . به شکفتگي بهار زندگي سپرد
و من براي پيدا کردن گور بي نام و نشان زمستان بود که همين امروز در
نخستين روز تولد بهار ، سراغ طبيعي ترين طبيعت ها ، مزارترين مزارها
گهواره ترين گهواره ها . . . نه اينها نشد ، سراغ همه چيزترين چيزها ،يعني
زمان را گرفتم
و زمستان ، در کمال بدبختي ، در آغوش ترحم ناپذير زمان خفته بود
و آنطور که از زبان زمان شنيدم ، قبل از مرگش حتي يک کلام به عنوان
وصيت ، نگفته بود
دلم به خاطر زمستان سوخت
. . .
————————
نوشته ای بود از کارو *
————————
 see my del.icio.us bookmarked links in Garzr
توضیح بیشتر نمی تونم  بدم . هر کسی علاقه داشت بره دنبالش . ولی حیفه از این امکانات استفاده نکنیم*
—————————
اول فروردین 1386 ساعت 3:40 :عيسى بن مريم عرض كرد: «خداوندا! پروردگارا! از آسمان مائده‏اى بر ما بفرست! تا براى اول و آخر ما ، عيدى باشد ، و نشانه‏اى از تو ؛ و به ما روزى ده ! تو بهترين روزى دهندگانى ! » المائدة: 114
 بر گرفته از پروژه ذکر
 
سال نو فرخنده باد
 
 
 

Comment posted by
at 3/23/2007 5:33:26 AM

و آن یک نفر!!!
و عمو نوروز کنار ساحل لم داده هنوز!
و زمستان …
شرابی مرد افکن در جام هوا است…
دریغا…
زمستان تمام بشو نیست رفیق!

Comment posted by
at 3/20/2007 5:24:45 PM

سال نو مبارک ، با آرزوی سالی پر از شادی.
موفق باشید …

Comment posted by
at 3/20/2007 3:10:00 PM

منم موندم اين عمو نوروز چه جوري مي خواد از خجالت من يكي در بياد تو رو پيشكش

پاسخی بگذارید

