اولین پست من در 1386

منتشرشده: 2007/03/21 در import
 
سیزدهم ! شهریور سال پیش بود که یک دفعه به سرم زد شروع کنم به وبلاگ نویسی . البته یک و نیم سالی میشد که روی سرور
داخلی کامپیوترم وردپرس رو نصب کرده بودم و هر جا مطلب خوبی میدیدم به عنوان پست اضافه می کردم و این شده بود
راه خوبی برای نگه داشتن مطالبی که دوست داشتم . یک وبلاگ داخلی عالی و بدون محدودیت . بدون اینکه نیازی به این
ذغال نت (اینجا یعنی اینترنت ) داشته باشم . به هر حال تصمیم گرفتم با سیستم های وبلاگ ایرانی هم آشنا بشم
اما امان از این ذغال نت . مگر مجال میداد ؟
هر جا سیستمی میدیدم ثبت نام می کردم و این شده بود یک جور سرگرمی
برای من . توی داخلی ها بلاگفا رو بیشتر پسندیدم ( چون سرعت لود کنترل پنل بلاگفا بهتر بود ) اما
ایرادی که همان اول اذیتم می کرد سازگار نبودن با فایرفاکس بود که بعدها که ایرادات متنوع ! بیشتری پیدا کردم
تصمیم گرفتم برای همیشه قید وبلاگهای ایرانی رو بزنم.برای نمونه همین اول فروردین سیستم کامنت
بلاگفا برای چند ساعت – 7 یا 8 ساعت -تعطیل بود
ابتدا طبق معمول به وردپرس دات کام رفتم و متوجه شدم با اینکه امکاناتش صد برابر بلاگفا و امثالهمه ولی
باز این ذغال نت مانع بزرگی بود که حق انتخاب رو از من می گرفت
حتی بلاگر و بیشتر از ده تا از سیستم ها ی دیگر رو هم امتحان کردم ولی فهمیدم به جز وردپرس
جای دیگه ای نمیتونم بنویسم .چون بیشتر از یک سال بود باهاش آشنا بودم و از یک طرف امکانات و
از طرف دیگه اوپن سورس بودنش که همه اینها منو به طرف خودشون میکشوند
تا اینکه متوجه شدم سیستم هایی با « وردپرس میو » کار می کنند و یک راست رسیدم به بلاگسام
به هر حال اینجا هم مشکلات خاص خودشو داشت ولی مسئله ی سرعت حل شده بود و این
یعنی تمام شدن ماجرا
توی این مدت با خیلی از وبلاگها و افراد آشنا شدم که فکر کنم اگر وبلاگ نمی نوشتم چنین فرصتی
هرگز به من دست نمی داد
از علیرضا روشن و علی حسین نیا و تخته سیاه بگیرید تا برسید به جاهایی مثل وبلاگ استاد هدایت و تادانه ی
علیخانی
و شانای و اون دو تا حاجی -[+][+]-همیشه ی خدا صدر نشین و بقیه
این اواخر هم دوست خوبم علی بانگین با آن ترجمه های زیبایش از شعرهای عبداله پشیو و پسردایی از پشت
خنجرکش ما  » مهدی خاقان » با آن اسم وبلاگش که آخر نفمیدیم یعنی چه؟ ! وبلاگنویس شدند که جای بسی
خوشحالی دارد ! البته فکر کنم
به هر حال امیدوارم این سال جدید مثل سال قبل ما رو به گند نکشه و با دوستای بیشتری آشنا بشم
یک توضیحی هم بدم که اینجا رو من یک وبلاگ شخصی می دونم . یعنی نمیشه گفت اینجا مخصوص
نوشته ای ادبی یا هنری یا علمی و . . . هست
من سعی کردم و خواهم کرد هر مطلب به درد بخوری دیدم و فهمیدم اینجا بیارم . فرقی هم نداره که
چه موضوعی داشته باشه.حتی به بعضی پست های من هم نمیشه هیچ برچسبی زد – مثل پست قبلی – که
از همه جا نوشتم تقریبا
به هر حال از همه دوستانی که مذخرفات منو تحمل کردن و به روی خودشون نیاوردن تشکر می کنم
سال خوبی داشته باشید
—————————-
شعر زیبایی به نام اتصال از ایرج سالاروند
 
 

Comment posted by
at 3/27/2007 10:47:04 AM

ممنونم ! این توییتی عجیب چیزییه ! ما رو که معتاد کرده
در ضمن ! حاجی خودتی !!!!

Comment posted by
at 3/27/2007 8:56:00 AM

سلام رفیق
توی تویتر گردی هام اینجا رو پیدا کردم
عین خودمی که حاجی من هم لوکال مینویسم حالی میدهد اساسی ولی باید یه وبلاگ باز کنم.
خوشحال شدم امیدوارم بنویسی .

Comment posted by
at 3/25/2007 3:47:20 PM

به
آخر بازی

                    چند قدم
                             بیشتر

تویی/
روزنه
به اکنون/
انتها به آغاز،

                                                     نفس ـ
                                                                 نفس
                                              حبس می کنی

به
انتظار ،

                              چند قدم
       بیشتر  به
                    چرخ
      بازی

.

Comment posted by
at 3/24/2007 7:45:54 PM

حدس می زدم که حدس بزنی که عوض شدم . (اینو جدی میگم ) …
آدمیزاده دیگه . گاهی شعر می گه/ گاهی هم نه . گاهی غصه می خوره /گاهی هم نه . گاهی خوشحاله / گاهی هم نه . گاهی دوست داره شوخی کنه /گاهی هم نه . اینجا هم مث محیط واقعی احوال نوشته ها تابعی از روحیات و خلقیات آدمه . و یه مسئله ی مهم این که اون چیزی که می خوای بگی خودش ژانر خودش رو همراش میاره .
اشکال کار اینجاست که ماها زود همدیگه رو کلیشه می کنیم
( خوشحالم که این انعطاف در تو وجود داره )
من نوشتنی رو که جدی باشه و نباشه ! خیلی دوست دارم و از خوندن اینطور چیزها هم عجیب لذت می برم .

آره بابا … می دونم ، اما یافت می نشود!

Comment posted by
at 3/24/2007 7:12:52 PM

فقط ورد پرس
فقط فایرفاکس

Comment posted by
at 3/24/2007 6:54:53 PM

فقط بلاگر فقط فايرفاكس !

Comment posted by
at 3/24/2007 5:45:16 AM

نگووو…. یعنی به همون گندی ؟!!!
///
دستم درد نمی کنه ولی پام چرا . آخه دیروز 6 ساعت پیاده روی کردم. ( بگو ماشاالله !)
///
…. زیاد حرف بزنی همون $ رو هم ازت می گیرم ها !

Comment posted by
at 3/23/2007 9:05:49 PM

دست شما درد نکنه
ما همین طوری پیر شدیم ! بدون قالب
در ضمن ! راست میگی یورو بده که گرونتره
چرا دلار؟
من با آبنبات هم راضی میشم بابا . اینقدر خصیص نباش

Comment posted by
at 3/23/2007 8:30:12 PM

اولا مرسی که اینقد به فکر تقویت توانایی های ما هستی !
…آره بابا، بی آرزوی بی آرزو هم که نمیشه . آرزو می کنی بعد عوضی مستجاب میشه بعد تو خیط میشی . باحاله . نه ؟ خودش یه تنوعه ! اگه هم برآورده شد که فبها المراد …
آرزو می کنم تو سال جدید یه قالب خوب ( ! ) واسه خودت دست و پا کنی و به پای هم پیر شین … چطوره ؟ خوشت اومد ؟؟؟
آها داشت یادم می رفت ” شیرینی ” … بیا پولشو بهت میدم خودت برو بخر ” $ ” . دلاره ها گمش نکنی . نوش جونت !

Comment posted by
at 3/23/2007 7:43:38 PM

عجب !
نمی دونستم هر کی میخواد کامنت بذاره باید امتحان روخوانی بده
ولی خوب ! بدون اینکه دکتر برید تست چشم ازتون گرفته میشه

پاسخی بگذارید

