توییتر

منتشرشده: 2007/03/28 در import
 
 سال های 72 – 73 بود که سیستم موبایل یا تلفن همراه به طور رسمی در ایران آغاز به کار کرد
اما تا اواخر 74 استقبال چندانی از این پدیده صورت نگرفت .
اما از بهمن 1374 چرخشی شگفت برای نام نویسی تلفن سیار پدیدار شد بطوریکه 200هزار
نفر متقاضی دریافت تلفن همراه شدند البته  تقاضای استانهای کشور بدلیل عدم آگاهی از
 کاربرد این وسیله ارتباطی کمتر بود و بیشترین تقاضا به شهروندان تهرانی اختصاص
داشت که بیش از 130 هزار نفر برآورد می شد و همچنین مردم حومه تهران یعنی کرج
,قزوین ,ساوه و قم که با در نظر گرفتن شمار آنان رقم تقاضا به 150  هزار شماره رسید
تا اینکه در پایان سال 82 این شبکه دارای بیش از سه میلیون و 449 هزار مشترک بود که
این تعداد با عملکردی معادل یک میلیون و 630 هزار شماره در سال 83 به پنج میلیون
و 75 هزار شماره افزایش یافت. در حال حاضر تعداد مشترکان تلفن همراه 8.5 ملیلون نفر
 است که باید تا پایان سال 88 باید به 18 میلیون و یکصد هزار شماره برسد در این حال
سازنده‌ی گوشی تلفن همراه در جهان (نوکیا) پیش‌بینی کرده است تا سال 2015، بیش
از چهار میلیارد نفر در جهان از تلفن همراه استفاده خواهند کرد و تصور نمی‌شود که هیچ
فناوری دیگری درجهان چنین ضریب نفوذ بالایی داشته باشد
حالا اینها به کناری میرسیم به بحث (sms)short message system

تا همین سه چهار سال پیش به هر کسی توضیح می دادیم که همچنین سرویسی هست
حتما می گفت اینم خاله زنک بازیه

اما امروز اهمیت این سرویس بر هیچ کسی پوشیده نیست(حتی مخالفان تکنولوژی های جدید)
نخواستم تاریخچه  و نحوه ی ورودش به ایران را هم بیاورم که مطلب طولانی میشد
اینها را گفتم تا سرویس جدید و فوق العاده ای به نام توییتر رو معرفی کنم  که هیچگونه
محدودیتی ندارد و کاملا رایگان است. ما که معتاد شده ایم گفتیم شما هم بی نصیب نمانید 
البته که من هم فکر کردم این سیستم به درد
بازی و وقت تلف کردن می خورد ولی حالا همچین نظری ندارم
اما اینکه توییتر چی هست و چطور میشود با این پدیده ی 2007 آشنا شد من هیچ حرفی 
نمی زنم و ارجاعتون می دهم به وبلاگ جناب مزیدی ( «پدر توییتر فارسی !!!») . گفتنی اینکه
ارسال مطلب به توییتی با مسنجر و فایرفاکس ( ترا به خدا بیخیال اکسپلورر بشید ) بدون نیاز
 به رفتن به خود سایت ممکن است و صد البته با استفاده از گوشی همراه به شرط وصل شدن
به اینترنت که هم اکنون هم مشترکان ایرانسل این امکان را دارند
———————————————–
اینم توییر من –>امین
مطالب جناب مزیدی باید کافی باشه ولی اگه کسی کمکی خواست دریغ نکنه

Comment posted by
at 3/28/2007 6:28:34 PM

قربانت علی جان ! یکی باید جوش بخوره خوب !
ولی من در کل هر گونه جوش خوردن رو تکذیب می کنم

Comment posted by
at 3/28/2007 5:45:46 PM

دیوانه شدی تو دیگه امین جان!!!
چه جوشی می خوری برای ملت!
خدا همیشه حافظ شما باشد…

Comment posted by
at 3/28/2007 3:17:01 PM

مرسي ازين پست ولي من كه ازين چيزا سردرنميارم !‌به سيا بگم بره بخونه برا من هم توضيح بده !

پاسخی بگذارید

