توییتر و فرهنگ و همه چیز

منتشرشده: 2007/04/13 در import

یک ماهی هست که با سیستم Twitter از طریق وبلاگ دکتر مزیدی آشنا شدم و تقریبا روزانه از طریق مسنجر مطالب رو میبینم
و البته می فرستم ! همان اول کار تنها علتی که باعث شد به عنوان یک میکروبلاگر در توییتر
عضو بشوم شاید فقط و فقط کنجکاوی و آشنا شدن با تکنولوژی های جدید بود ! اما حالا بعد از این
مدت تقریبا یک ماهه و آشنا شدن با وبلاگها و افراد مطرح در زمینه های IT , موزیک , سینما , طنز
و خیلی موارد دیگر که نام بردنشان شاید خسته کننده باشد به این نتیجه رسیدم که این جور
وبلاگ نویسی که به میکرو وبلاگ نویسی هم معروف هست , خیلی بیشتر از عرف معمول می تواند
اطلاعات را انتقال دهد
حالا این اطلاعات می تواند در زمینه های مختلفی باشد اما نکته ی مهم این است که اولا
محدودیتی در انتقال اطلاعات از لحاظ ملیت نیست و این یعنی یک فرصت فوق العاده خوب
برای معرفی هنر , فرهنگ , موسیقی و… ایران به سایر مردم دنیا , آن هم بی هیچ واسطه ای
و ثانیا فرصتی است برای آشنا شدن با دیگر فرهنگ ها و آداب و رسوم !
علتی که راغبم کرد تا این مطلب را بنویسم این بود :
مدتی است فردی به نام Lucas Gonze را از طریق وبلاگش و سپس توییترش می شناسم
امروز من از طریق توییتر دوست خوبم جناب alawee با “وبلاگ نقطه ته خط ” و با پستی که چند
موسیقی زیبا داشت آشنا شدم و طبق عادت یکی از آنها را در توییتر خودم قرار دادم تا دوستان دیگر هم استفاده کنند
از قضا ! جناب Lucas Gonze که خودشان هم در موسیقی فعالیت دارند ( علاوه بر اینکه ایشان
یکی از توسعه دهندگان نرم افزار در یاهو ! و البته نرم افزارهای آزاد هستند ) با شنیدن این موسیقی
از من خواستند که اطلاعاتی به ایشان بدهم ! حالا اطلاعات آدمی بیسواد مثل من به چه دردی می خورد ؟
البته خدا پدر ویکی پدیا را بیامرزد که آبروی ما را خریده ! چندین بار
حالا در این موارد می فرمایند!! تو خود حدیث …
من واقعا متاسفم که چرا باید CNN و BBC و رویترز و … همه باید از این سرویس فواق العاده سریع
استفاده کنند ولی هنوز از خبرگزاری های داخلی خبری نیست
حتی من کسی از فعالان سیاسی را ندیده ام
و بیشتر فعالان IT از این امکان استفاده میکنند.
خلاصه ی کلام اینکه ما همیشه عقب بوده ایم و حالا هم با اینکه سعی زیادی برای معرفی توییتر
شذه است ولی هنوز به اندازه ی غربی ها و حتی دیگر آسیایی ها با آن آشنا نیستیم
—————————–
پ 1 : جناب گناهکار عزیز کار قشنگی کرده اند و آن ایجاد محلی برای نوشتن اعترافات
و بعد نمایش اعترافات در توییتر است ! این تازه شروع توییتر هست
بگو گناهکار
محل دیدن اعترافات دیگران

پ 2 : به نظرم میشه مخزنی از هایکوی فارسی در توییتر بوجود آورد
مثل همین ایده ی گناهکار عزیز که هر کسی هایکوی خودش رو اونجا بنویسه
و البته هزار ایده ی تازه که به ذهن فقیر من نمیرسه

پ 3 : دکتر مزیدی طی پستی منو به شدت شرمنده کزد ! دستش درد نکنه ! ! یه روز جوابشو میدم !!

Comment posted by
at 4/14/2007 7:55:25 AM

اشاره های خوبی داشتید .موفق باشید .

Comment posted by
at 4/15/2007 10:30:36 AM

من برا پيامگيرم تقلب كردم. درضمن اعتراف مي‌كنم كه رفتم ولي از اين توييتر چيزي دستگيرم نشد. خواستم برم اعتراف كنم كه خنگم و چيزي نفهميدم كه ديدم اعتراف رو هم درش رو بسته اند. به هر حال همينجا اعتراف مي‌كنم تا كمي سبك تر شم.

Comment posted by
at 4/15/2007 10:32:37 AM

در ضمن باز هم پيامگير را تغييراتي داده ام. هر وقت حوصله ام سر مي‌رود به قالب وبلاگ گير مي‌دهم و با ابرو برداشتن چشم و چارش را كور مي‌كنم! ولي درحال حاضر هنوز كور نشده.

پاسخی بگذارید

