لایتناهی و ابدیت

منتشرشده: 2007/04/28 در import

Estradaچشمانم را بر علم و تجربه فرو می بندم
و لایتناهی را می بینم
چون خطی راست ، که هم بدان جا که آغاز شده ، پایان می یابد
زیرا که لایتناهی و خط ، دایره گونند.

نه زمانی و نه مکانی است
و نه چیزی – اگر هر آینه چیزی باشد –

هیچ چیز که به خود بجنبد – آن سان که هراکلیت می اندیشید – وجود ندارد

من وتو و او ، این یا آنیم ، این روشن است
اما حتی شیطان نیز می داند که ما که ایم !
بی نهایت و جاودانه ، خیالاتی از هوایند
که بسیاری از آن سخن گفته اند ، گر چه هیچ یک آن را در نیافته اند
می کوشم در بیانی دقیق ، این دو را تبیین کنم :
دیروز به خواب دیدم که سر سفری دارم.
————————-
این شعر بسیار زیبا و رمزآلود  سروده ی Ezequiel Martinez Estrada شاعر آرژانتینی
و نویسنده ی رساله ی مشهور «رادیوگرافی پامپا » است.
این شعر را بارها خوانده ام
و بارها مرا به فکر فروبرده و در خیالاتم هزار خط و دایره ترسیم کرده است
و نمیتوانم احساس عجیبی که با خواندن آن پیدا می کنم ، بیان کنم
این شعررا – نمی دانم اسم این واقعا شعر است ؟ –
به دوست ندیده وعزیزی تقدیم می کنم ، به پاس علاقه اش به فرهنگ اسپانیولی
——————————————————–
منبع : شعر آمریکای لاتین ، ترجمه ی تقی هنرور شجاعی و حشمت الله کامرانی
انتشارات امیرکبیر ، 1381 ص 47

 

 

Comment posted by
at 4/28/2007 12:39:41 PM

شعری را که نوشته بودی خواندم اما الان نمیتوانم در موردش بنویسم چرا اینکه نمیدانم جرا از شعر دور افتاده ام ! پرسیده بودی که چرا اصل عکس را نمیگذارم به چند دلیل اولین آن اینکه عکسهای من آماتوری است نه حرفه ای ولی تک تکشان برایم ارزشمند است و شاید باور نکنید همینطوری هم عکسها دزدیده میشوند وای به حال اینکه اصلش در اختیار افراد باشد حتما میگویند خودشان گرفته اند . در هر حال ممنون از نظرت .

پاسخی بگذارید

