من ِ بیگانه

منتشرشده: 2007/05/06 در import

حکایت غریبی است ، حکایت روزگار ما !
بس که نگفتیم و نشنیدند ، گمان میکنند ندیده ایم و نداریم

ساعت از 2 گذشت و شب از وحشت داروغه ، حجاب سیاهش را طوری
بر تن کرد که ستارگان را مجالی نیست ، از برای چشمکی که نور را نوید دهد
اما دقیق که میشوی ، نور را همره مرگ می یابی و این غمگینت نکند ، دیوانه ات خواهد کرد
ماه را رها کنید ! این گدای بی جیره و مواجب خورشید را
میدانی ؟ – که گمانم باید بدانی – کلماتی هستند به مثل آتش زنه که اگر به کاهی
بزنند ، چه شعله ها که نمی کشد ؟ ! دیده ای ؟ – و گمانم باید دیده باشی –
آتش ِ افتاده به انبار کاه چه ؟ دیده ای ؟ رها کن
من با ” من ” مشکل دارم ؟ اگر حل شد که شد وگرنه سراغ تو خواهم آمد
بخوان ! فقط بخوان

{ من اکنون ، روز و شب ، در جستجوی همه ی آن ” من ” هایی ام که این شخصیت بیگانه ، به حیله
و بی حضور من ، بر من تحمیل کرده است تا همه را در پای ” او ” – که به اعجاز خویش
، به اندرونم پا گذاشته است – قربانی کنم .
در خون بهای این اسماعیل ، هیچ فدیه ای را نخواهم پذیرفت که میدانم خود ، حجاب خودام
و باید از میان برخیزم }

بعد ِ خواندن مراقب جرقه ها باش اگر به جانت خورد تو را چاره ای
نیست ، الا سوختن … سوختن


جمله ی فوق از دکتر شریعتی بود

پ 1 : دست یوسف علیخانی درد نکند با وبلاگ خوبش . چندتایی از شعرهای
علیرضا روشن
را گذاشته تا بخوانیم . اگر چه خوانده ایم ولی خواندن دوباره لطف دیگری دارد

پ 2 :مشکل همیشگی ما در مورد سیستم های جدید ،همین قند زیادی
شیرین فارسی است ! ولی این دلیل نمیشه تا ما عقب بمانیم
در پست قبلی نوشتم که تصمیم به استفاده از Grazr گرفتم و اگر بدانید
، طبق معمول ، این سیستم هم با زبان فارسی مشکل داشت
اما چند روز پیش متوجه شدم که مشکل grazr با فونت فارسی حل شده و
این یعنی اگر عقب نباشیم ، به ما هم احترام میگذارند
دست دکتر درد نکند که درخواست ما را پذیرفت و یک پست
به این پدیده ی خوشمزه ! پرداخت که همین باعث شد
تعداد استفاده کننده گان از grazr بیشتر شود

پ 3 : متن بالایی(پ 2 ) اصلاح شد تا گمان نکنند خودنمایی بود
به دل نوشته های من کاری نداشته باشید و فکر نکنید
که ربطی دارند به شما ! اینها را کسی نمیفهمد به خدا
آخر نه آن ” من ” را میشناسید و نه ” او ” را
ولی بدانید وقتی در مورد کسی قضاوت می کنید ، خودتان را در معرض
قضاوت قرار داده اید ! به هر حال خود دانید

Comment posted by
at 5/7/2007 6:17:16 PM

امين جان.امروز خانم مارجولين يكي از مهره های اصلی در گرزر يك ايميل به من زد و در مورد نوشته من در وبلاگ توضيح خواست.چند روز قبل هم اون پسر ژاپنيه مسئول سايت توييتر اف ام يك ايميل زد.از انجايي كه من زبان انگليسي افتضاحي دارم همه اينها را به سمت تو شيفت داده‌ام.به همه قبليها و بعديها مي‌گويم كه با تو تماس بگيرند.خوش باش!!

Comment posted by
at 5/7/2007 9:00:37 PM

دکتر منظورت اینه که من زیادی خوشحالم که به من میل زده ؟ !!
نه والاه ! فکر کنم به بقیه هم این ایمیل رسیده
تازه انگلیسیِ من که بدتره ! خودت زحمت همه رو بکش
من منظورم این بود که نباید فرصت استفاده از این ها رو از دست داد
هر چه قدر زودتر شروع به استفاده کنیم ، به نفع ما تمام خواهد شد
به هر حال قصد من خودنمایی نبوده و نیست
ما خوشیم به خوشی شما

پاسخی بگذارید

