من و کوبونتو !

منتشرشده: 2007/06/16 در import

دکتر مزیدی طی چند پست ( + ) سعی دارند ملت رو به استفاده
و یا حتی آشنایی با این نسخه از چندین توزیع گنو/لینوکس آشنا کنند
که جای بسی خوشحالی دارد ، لکن چند نکته به نظرم آمد.

1 : من به شخصه دوسال است که از لینوکس استفاده میکنم ابتدا
از suse 9.0 , بعد نسخه 10 و 10.1 تا اینکه نسخه جدید یعنی
10.2 با سیستم قدیمی من سر ناسازگاری گذاشت و من به اجبار !
به سمت سایر توزیع ها رفتم . ولی انتخاب بسیار سخت بود
از یک طرف عادت به kde و از طرف دیگر مشکل مودم
و تازه اینترنت لاک پشتی ، گزینه های محدودی داشتم
تا اینکه به طور اتفاقی متوجه شدم توزیع دیگری از خانواده ی
اوبونتو هست که به جای محیط gnome از kde استفاده میکند
یعنی kubuntu
, جالب تر اینکه مشکل مودم در عرض 1 دقیق حل شد
و حالا من درست 3 ماه است که به طور 99٪ از این
سیستم عامل استفاده میکنم.

2 : به کسانی که قصد استفاده از اوبونتو را دارند ، توصیه میکنم
صبر داشته باشند و هرگز ناامید نشوند

3 : قصد من از توضیح شماره 1 این بود که واقعا یک شبه نمیشود
مهاجرت کرد . هر حرکتی سیر زمانی خودش را دارد

4 : در بالای صفحه ی سایت تکنوتاکس شعاری بود به این مضمون :
گنو/لینوکس تنها یک سیستم عامل نیست ، بلکه یک فرهنگ است
در مورد این جمله باید فکر کرد . چه فرهنگی؟
آزادی ، رعایت حقوق دیگران ، افزایش حس مشارکت در کارهای
گروهی ، کمک به دیگران و …
جامعه ی سست و تنبل ما ، جامعه ای که به شدت ریاکار است
جامعه ای که مردمش موفقیت را در دزدی ( زرنگ بازی ) و تصاحب مال دیگران
میداند ! مردمی که مدام به یکیدیگر تهمت میزنند و” حکومتی که
جرم بدحجابی را بالاتر از تهمت و افترا میداند” * بر خلاف اسلام !
به این فرهنگ نیاز دارد.
اگر مذهبی هستید ، این فرهنگ عین اخلاق علوی است
اگر سکولار هستید ، این فرهنگ عین دموکراسی است
دیگر چه میشود گفت

5 : دولتمردان ما فرهنگ سازی را فراموش کرده اند
بیایید ما فرهنگمان را دوباره احیا کنیم
بی دغل ! بی سود شخصی
شما ببینید تنها استفاده از اوبونتو چقدر مزیت اخلاقی
دارد . آرامش بخش است . همین
—————
* عین جمله ای بود از سید حسن خمینی

پاسخی بگذارید

