مینی بلاگ ایرانی یا jaxblog

منتشرشده: 2007/07/25 در import

این نوشته تنها نقطه نظرات مرا بیان می کند .

شاید یک هفته ای باشد که سرویس مینی بلاگ دیگری با تفکر توییتر به راه افتاده است
به نام جاکس بلاگ و تا این لحظه که من این مطلب را می نویسم ۴۶ نفر را به عضویت
پذیرفته است که البته تعداد کمی به نظر میرسد.
من به عنوان اولین تست کننده های این سیستم – به علت لطف یکی از دوستان – شاهد بودم که ایرادات زیادی که سیستم فوق در روزهای اولیه داشت به سرعت
رفع شدند و حتی پیشنهادات زیادی که داده می شد حتی المقدور ترتیب اثر داده می شد
از این بابت خوشحال شدم که به کاربران و نظرات آنها اهمیت می دهند
به هر حال این سیستم هر روز امکان جدیدی را به امکانات خود اضافه می کند
و امروز هم سرویس موبایل آن شروع به کار کرد
اما مهمترین انتقاد من به این سیستم تک زبانه بودن ان است
من برای عضویت در سیستم های مینی بلاگ چون توییتر فلسفه ای دارم
گسترش ارتباطات بین فرهنگ ها و ملیت ها از هر قوم و نژاد و زبان
چطور می شود به این مهم دست یافت وقتی سیستم، خود را به یک زبان محدود کرده است ؟
امیدوارم دست اندکاران این سایت – که گویا یکی دو نفر بیشتر نیستند ! – به این امر توجه کنند
که اگر می خواهند پیشرفتی داشته باشند باید به هدفی که -خواسته یا ناخواسته – توییتر
دنبال کرده است و می کند ، توجه کنند.
انتقاد دیگری که متوجه این طور سیستم ها می شود ، مربوط به نوع انهاست
یعنی چرا هر وقت سیستمی در مقیاس جهانی موفق می شود ، پس از مدتی نسخه ی
فارسی ! آن هم تولید می شود ؟ به نظر من این امر ذاتا بد نیست . چرا که در این صورت
باید شدید ترین انتقادات متوجه سایت های مشابه توییتر همچون جایکو و مودمیل و پونس
میشد که از همان تفکر به صورتی تقریبا مشابه استفاده می کنند
متاسفانه تک زبانه بودن این سیستم خوب فارسی باعث مجهورماندن ان شده است
اگر چه ازعمرِ آن هم بیش از یک هفته نمی گذرد
و در آخر امیدوارم بزرگان آی تی نویس توجه بیشتری به سیستم های ایرانی – و نه صرفا فارسی ! – داشته باشند .
———————
پ ن : مدتی قبل صفحه ی شخصی باراک اوباما یکی از نامزدهای انتخابات ریاست
جمهوری آمریکا رو دیدم ! البته فکر کنم هیلاری کلینتون هم باشه ! خود کلینتون که تشریف داره !
سایت مشهور یوتیوب هم محلی برای تبلیغات انتخاباتی شده !
ما که فعلا با بلاگفا حال می کنیم !!
در ضمن به شخصه دوست دارم رئیس جمهور بعدی آمریکا خوش تیپ باشه !
نه که مجبوریم زیاد تو تلویزیون ببینیم ، برا همون خوش تیپ باشه ، بهتره ! D
این هم در ضمن آخری ! این خبرگزاری های داخلی کی می خوان انتقال خبر رو یاد بگیرن ؟
من که امیدی ندارم . اگر چه بیشتر خبرکپی کن هستند تا خبر گزاری
من نمی فهمم چرا بی بی سی مسدود میشه ولی همون خبر ها رو به عینه توی سایت های داخلی
و دولتی میبینیم !
نتیجه ی اخلاقی : اینجا … بله ! ایران است !
راستی کسی میدونه چرا خبر ورزشی به کما رفته ؟ !

Comment posted by
at 7/26/2007 12:43:36 PM

سلام
فقط خواستم عرض ادب کنم و بگویم که چند مطلبتان را خواندم و بعضی نکات جالب بود. بماند که بار دیگر با فرصت بیشتر بیایم و تم مطالب شما را کشف کنم.
موفق باشید

Comment posted by
at 7/26/2007 1:39:58 PM

از نظر لطفی که دارید ، ممنونم

پاسخی بگذارید

