وبلاگستان فارسی، میدان جنگ جدید سیاسیون !

منتشرشده: 2007/07/28 در import

احساس خوبی ندارم ! همان موقع که خبر فروش بلاگفا منتشر شد و من کمی از دوستان پرس و جو کردم ، متوجه شدم کسی که ادعای خرید بلاگفا رو داشته همشهری من بوده یعنی اهل ارومیه و کمی تحقیق این ادعا رو تایید می کرد ! حتی مبلغ توافقی هم پرداخت شده بود و بعد اتفاقی افتاد که همه می دانیم !
حالا ولی قضیه کمی فرق دارد . این تایم لاین را ببینید تا متوجه فاجعه ای بشوید که وبلاگ شهر فارسی را تهدید می کند .
پای کثیف سیاست در میان است . پرشین بلاگ هک می شود . بلاگفا هک می شود . میهن بلاگ دچار اختلال می شود
پارسی بلاگ تهدید می شود ! تشدید سانسور و …
به کجا می رویم ؟ نمی دانم
در ابتدای امر به این فکر می کردم که شاید مدیران پرشین بلاگ برای اینکه سیستم خودشان را ارتقا بدهند و مجبور به import داده ها نباشند، این کار را کرده اند ! حتی حدس می زدم که امروز یا فردا خبر نابودی تمام آرشیوها یا حداقل نیمی از آرشیو را خواهند داد.
اما امروز با مطالبی که دیدم ، متوجه ردپای سیاست شدم که بدتر از نابودی چند هزار وبلاگ فارسی است
وب فارسی در خطر است ! و این یک حقیقت است
جامعه ی ما در حال فروپاشی است . شاید من زیادی سخت گرفتم ولی تکرار تاریخ
امری بدیهی است و ما هنوز درس نگرفته ایم .
به نظر شما ، شباهتی بین ما و شوروی قیل از فروپاشی نیست ؟
——————-

پ ن : شماره ی چهارم یا نسخه ی شماره ی ۳ از سری مجلات full circle magazine منتشر شد
از اینجا می توانید دریافت کنید !

Comment posted by
at 7/29/2007 5:47:25 AM

ای بابا پدرم در اومد کامنتم نمیاد هی … تست می کنیم یک دو سه یک دو سه صدامو داری؟

Comment posted by
at 7/29/2007 5:50:06 AM

آخیش مثل اینکه درست شد. من اینو هی می خواستم بگم نمی شد. می گم مملکت داغون شده رفته تو نگران وب فارسیشی ما رسما هممون تعطیلیم … یا فیلتر شدیم یا اجازه نوشتن نداریم یا اگه چیزی بنویسیم ممکنه یهویییییی خود به خود پاک بشه یا وبلاگ بالا نیاد یا مدیرعامل رو بگیرن و یا وبلاگ به فروش بره … من که خودم رسما ناامید شدم و بالاخره وبلاگمو جمع کردم اومدم ورد پرس!!

Comment posted by
at 7/29/2007 7:58:06 AM

همین وبلاگ شهر برایمان مانده است ! این را هم از دست بدیم ؟

Comment posted by
at 7/29/2007 11:59:55 AM

سلام امین جان
ممنون از لینک و نظرت. متاسفم برای این وضعیت. موفق باشی

پاسخی بگذارید

