جنتو ، باگ و خنده ای از اعماق دل !

منتشرشده: 2007/08/15 در import

قطعا هیچ وقت خوشتان نخواهد امد اگر بعد از دانلود ۷۰۰ مگابایت لینوکس جنتو  ، متوجه بشوید که کلا این نسخه ای که بعد از یک هفته ! دانلودش تمام شده ، درست با کارت گرافیکی شما مشکل دارد ! گاهی هم زیر لب فحشی ، البته به خودتان ، میدهید که چرا قبلا به فروم جنتو سر نزده اید و داد ملت ! رو نشنیده اید . آخر این هم شد مسلمانی ؟

و حتما ! خوشحال خواهید شد وقتی بعد از کلی ور رفتن با سی دی محترم (ه) و البته فروم ذکر شده ، دوای درد را بیابید و … بله ! کارگر هم بشود !

به هر حال با دلی آرام و تنی خسته و رنجور از بی خوابی شب پیش و کار وحشتناکی که ۱۲ ساعت به طول انجامید ، دیدن این صحنه بسیار لذت بخش بود !

به هر حال عدو – همان باگ عزیز – سبب خیر شد. D

این هم راه حل برای کارتهای ATI

بعد از لود شدن سی دی جنتو ، به علت مشکل ، وارد محیط گرافیکی نخواهد شد .

لذا :

cd /etc/X11

nano Xorg.conf

ویرایش شود : Driver  “ati” —> Driver  “vesa”

ctrl+o

ctrl+x

startx

گاهی وجود یک مشکل آنقدر ها هم بد نیست که چه بسا خوشحالی بیش از حد هم به همراه داشته باشد .

در مورد جنتو بیشتر بدانید : جنتو، توزیعی متفاوت برای آدمهای متفاوت

————-

پ ن : این پست حکم reminder یا یادگاری هم برای من دارد .

Comment posted by
at 8/18/2007 8:56:20 AM

ای داد .. از من نپرسیدی که .. اگه می پرسیدی من بهت می گفتم که زودتر آمادگیشو داشته باشی و بدونی که کارت گرافیکیت مشکل داره … اما خدا رو شکر به خیر گذشت.

Comment posted by
at 8/16/2007 7:59:30 PM

اِ … مگه مسخ هم حرف میزنه ؟؟؟
ما رو ببین تو رو خدا آخر عمری شدیم نقل مجلس شماها …
مثل این که دنیا پر از کلوخه ها … بعد هم تو که اینقدر سرت گرمه نرم افزار و سخت افزار و گرم افزار و سرد افزار و ایناست & مگه وقت هم می کنی شعر بگی ؟ اون هم از کلوخ ؟ کلوخ گویی کار آدمهای بیکار و بیعاری مث ماست . نقد و تحلیل کلوخ هم تخصص مسخ ِ جون تو!دیدی چه نقد کلوخی زده ؟ در هر حال ، علیک سلام !

Comment posted by
at 8/16/2007 4:12:37 AM

سلام
دلم سوخت گفتی 700 مگ دانلود کردی بعد بالا نیومده.
در ضمن جالب اینه که داره دنیای لینوکس و ویندوز دو دنیای متفاوت میشه. راستش جنتو رو اولین بار بود شنیدم.
ممنون میشم یه محبت هم در حق من بکنی. شما هیچ پستی در معرفی این بلاگ سام داری؟ تو فکر بودم که اگر باشه در پستهای آتی ازش استفاده کنم.
موفق باشی

Comment posted by
at 8/16/2007 7:02:17 AM

سلام امین جان
خیلی خیلی ممنون. این 30 مگ فضای وبلاگ و ایجاد صفحه جالب بود. امکان فارسی سازی هم که داره و در تمپلیت هم میشه دست برد… اینجوری نمیشه مشتاق شدم بیام یک اکانت باز کنم ببینم چه خبره شما تنهائی داری از امکانات استفاده میکنی و به فکر انقلاب بلاگسام هم نیستی! حتماًٌ یه خبرائی هست!
زنده باشی و ایام به کام

پاسخی بگذارید

