نفرین زمین

منتشرشده: 2007/10/06 در import

تعمیرات خانه و جابه جاکردن اثاث که بیشترشان کتاب و کاغذ و روزنامه و هفته نامه و ویژه نامه و …نامه هایی که طی سالیان جمع کرده بودم و حالا داشتم فکر میکردم اگر میشد ، میرفتم پول همه شان را از روزنامه فروش بداخلاق سرچهار راه که عصری بعد از مدرسه میشد گزارشگر بازی های جام آن روز آزادگان برای ما و چقدر شاد میشد وقتی پرسپولیس می برد ، می گرفتم !
آخر این همه مطالب زپرتی دست چندم ، از مصاحبه ی فلان مربی گرفته تا کشف آب در کره ی مریخ! و نمیدانم چه و چه ، به چه دردی میخورند الا اثبات حماقت من برای خرج کردن این همه پول ! برای شبه روز یا هفته نامه هایی که همیشه ادعای درست گویی و پیشگویی های درست داشتند و تازه با قباحت تمام وقتی پاشنه ی در برخلاف میلشان می چرخید ، هزار و یک دلیل می آوردند که حتی پیامبر هم نمی توانست بیاورد !
داغ دلم تازه میشود وقتی به یاد بعد دوم خرداد می افتم که همیشه دو تا روزنامه میخریدم . یکی راستی بود و آن یکی چپی و همیشه سعی داشتم مقایسه کنم و سبک و سنگین که بالاخره کی حق است و کی ناحق و حالا میفهمم که عجب خری بودم من !
ای بابا ! قصدم نوشتن ندامت نامه نبود ولی چه میشود کرد . الغرض لابه لای کتاب هایی که ریال به ریالشان را از پول تو جیبی ام – یادم میاد تا مدتها ۲۰ تومان بود ! –  برداشته بودم ، “نفرین زمین” را دیدم.طبق عادت همیشگی نشستم لای گرد و خاک و ورقی زدم.نوشته ای آمد.گفتم پسر ، تو که سوژه ای برای وبلاگیدن نداشتی ، چه چیزی بهتر از این؟!
خوشحال نشستم پای سیستم عزیز و بعد ِ بای بسم الله ، تازه یادم آمد ای دل غافل ، لای صفحه چیزی نگذاشتم که! کمی گشتم ولی نیافتم که نیافتم (
خوب این هم از بداقبالی ما .شاید نفرین زمین گریبان من یکی را هم گرفته !
آن نوشته بماند برای وقتی دیگر ، اگر خدا بخواهد.

پ ن : نفرین زمین کتابی است از مرحوم جلال آل احمد .
پ ن ۲ : غلظت اوپن سورس خونم زده بود بالا ، گفتم مدتی ترک کنم شاید به حد تعادل برسه D
راستی شنیدید ، مایکروسافت کد منبع ویندوز رو برای دولت های چین ، انگلیس و پنتاگون(اگر اشتباه نکنم) ارائه کرده ؟!
و میدونید دولت ایالات متحده به راحتی میتونه به سیستم های دولتی ما نفوذ کنه ؟
فعلا ۱۰۱ دلیل برای برتری لینوکس بر ویندوز(البته ۳۶ تا ترجمه شده) رو بخونید تا بلکه ایمان بیاورید ! آیا تفکر نمی کنید ؟! D

Powered by ScribeFire.

Comment posted by
at 10/7/2007 11:51:36 AM

در مورد روزنامه و مجله و خيلي از كتاب ها و خيلي چيزهاي ديگه اين مشكلي است كه اغلب داريم. وقتي جمع مي‌شه حساب مي‌كنيم چه هزينه اي پاش رفته ولي وقتي مي‌خريم مي‌گيم صد تومن كه چيزي نيست. دويست تومن كه چيزي نيست و … ولي باز ترك عادت سخته. من دارم رو بچه ها كار مي‌كنم كه مثل من نشن!تلاشم هم بي ثمر نبوده. ولي خب ژن بالاخره كار خودش رو ميكنه ومرض به اونا هم سرايت مي‌كنه.

مدتيه مي‌خوام تشكر كنم كه به يادم بودي و در ضمن بگم اين همسايه رو از قلم انداخته اي: http://rezas.blogsome.com
حتما سر بزن. وبلاگش قشنگه و خيلي زحمت مي‌كشه براش. ديگه اين كه عجيبه كه چرا قالب من شبيه قالب شما در اومده؟ فكر كنم بابا بزرگشون يكي بوده باشه!

Comment posted by
at 10/7/2007 7:06:34 AM

این آیه آخریه ، تازه نازل شده ؟
خودمونیم … گیر بد امتی افتادی !

Comment posted by
at 10/7/2007 7:01:10 AM

بابا بی خیال ! مگه اصلا قراره کسی حرف اون یکی رو بفهمه . حرفا میزنی ها بعد هم، مردم ( ! ) پا میشن یه عالمه راه می کوبن، میرن اون سر دنیا یه مشت حرف بی ربط میزنن برمیگردن ! کسی عین خیالش هم نیست؛ تازه کلی هم طومار واسه اش امضا می کنن ! حالا ما هم اومدیم یه حرف بی ربط بزنیم ، اگه شما دو تا عنصر نامطلوب ! ( آره همین تو و اون مسخ و میگم ) گذاشتین !

دیگه….، خدمتت عارضم که : مشکلهای قبلی هنوز حل نشده بابا جان، تا جا واسه مشکلهای جدید وا بشه . بعد هم فکر کنم دلت آب نبات میخواد ها !
البت از حق نگذریم ، همون که میگی نفهمیدی، خداییش کلی می ارزه به بعضی از اظهار فهم ها و جواب معکوس دادن ها ….
دیدی ؟ از دندون میگی ، از طرف کرم واسه ات جواب می نویسن ! به خدا که ملتی هستیم ما ! باز هم گلی به جمال تو که رک و پوست کنده میگی نگرفتم . من هم می بخشمت . میگم خب عیبی نداره ، جوونه ! خامه ! هنوز آب نبات ، زیاد نخورده تا بعدش از خجالت دندونهای نداشته اش ، مجبور بشه نخنده ! ( گوش ات با منه ؟؟؟ یا حواست پیش linux و firefox e ) !
در هر حال با نوشته های تو و اون رفیقمون حالی کردیم ، مبسوط

پاسخی بگذارید

