converting mpeg to mp3

منتشرشده: 2007/11/03 در نکات, گنو/لینوکس

تا حالا شده ویدئویی به دستتان بیفتد که ارزش دیدن نداشته باشد ولی موزیک متنش دیوانه تان کند ؟! مسلما دربه دردنبال چیزی خواهید بود که بتوانید موزیک را از تصویر جدا کند
۳ روز پیش از قضای روزگار فایل حجیمی نزدیک به ۷۰۰ مگابایت بدستم رسید که موزیک ِ متن شاهکاری داشت . بسیار ملایم و شدیدا رمانتیک 😀
البته من زیاد جستجو نکردم چون همان اول کار چیزی پیدا کردم که مشکلم حل شد ، آن هم چه حل شدنی !!!
فرض کنیم فایلی داریم به اسم X که در دسکتاپ ذخیره کردیم . لذا ترمینال رو باز کرده و به مسیر فایل میرویم :
cd Desktop
بعد دستور زیر را اجرا می کنیم .
ffmpeg -i X x.mp3
من اسم فایل جدید صوتی رو x.mp3 گذاشتم . بعد باید مثل من که الان منتظرم تا تبدیل تموم بشه ، صبر کنید و بعدش هم حالشو ببرید !
البته اگر دوست دارید میتوانید مثل من Bitrate فایل صوتی را هم مشخص کنید تا با بالاترین کیفیت ممکنه تبدیل شود .
ffmpeg -b 192k -i Intoxicated Intoxicated.mp3برای تنظیمات بیشتر رجوع شود به man ffmpeg !
البته چون این قسمت برای من لازم شد یاد گرفتم وگرنه کلی کار میشود با این ffmpeg کرد که بازهم رجوع شود به manual یا همون man !
حالا من یک فایل موزیک ۴۱ مگابایتی دارم و خیلی راحت فایل تصویری حجیمم رو حذف میکنم . در ضمن این موزیک شدیدا Intoxicated هست 😀
شاید هم روزی یاد بگیرم که چطورفایل های صوتی رو تکه تکه بکنم . آن وقت حتما تیکه ی مختصری ازاین موزیک مست کننده رو براتون میگذارم !!!

Technorati Tags: , , ,

Powered by ScribeFire.

پاسخی بگذارید

