حقوق شرکت ها یا دوستان؟

منتشرشده: 2007/11/12 در روزنوشت

دارم نرم افزارهای زیادی رو نصب میکنم و بعد با کرک کردن اونها حال میکنم!
به نظر شما کاری که من میکنم به معنی عدم رعایت حقوق دیگران هست؟ یعنی به شرکت ها یا افراد سازنده لطمه مالی زدم؟
فرض کنید نرم افزاری رو پیدا کردم که کرکش رو ندارم.پس به صورت محدود استفاده میکنم و بعد مجبورم پاکش کنم.حالا باید دنبال کرکش باشم یا نه؟ یعنی اگه من کرک کنم شرکت سازنده ضرری خورده؟ خوب اگه کرک نشه یعنی من استفاده نمیکنم. همین! چه ربطی به شرکت داره؟ مگه میشه برای میلیون ها کپی، حق کپی رایت دریافت کرد؟
فرض کنید شما ۵۰ هزار تومان به شرکتی که توی تهران نمایندگی داره میدید و نرم افزاری رو می خرید.مثلا آنتی ویروس. حالا پسر خاله یا اصلا رفیقتون اون رو از شما میخواد.چکار می کنید؟ به وظیفه ی انسانی خودتون عمل میکنید (کمک کردن به اطرافیان) یا معتقد هستید باید منافع شرکت سازنده محترم شمرده بشه! یعنی اگه شما کپی یا حتی اصل نرم افزار رو به کسی بدید، شرکت مربوطه ضرر کرده؟
اگه ندید چی؟ منفعتی بدست آورده؟

نرم افزارهای تجاری به شدت غیر اخلاقی(در تضاد با اهداف انسانی) هستند حتی اگر مفید باشند!

دیدگاه‌ها
  1. Ashkan می‌گوید:

    برای یک کاربر لینوکس چیزی به نام نرم افزار غیر آزاد و کپی رایت وجود خارجی ندارد 🙂

  2. amin می‌گوید:

    بسته های مثل flash یا java و همینطور درایورهای مودم ها و کارت های گرافیکی مثل Nvidia و … همگی غیر آزاد و close source هستند.
    نرم افزارهایی مثل گوگل ارد، پیکاسا و … هم همینطور. باز هم مثال میخواهید؟
    اتفاقا مسئله ی کپی رایت در بین کاربران گنو/لینوکس به مراتب اهمیت بیشتر دارد تا بقیه.
    ممنون از نظرتون

پاسخی بگذارید

