وطن؟

منتشرشده: 2007/11/19 در روزنوشت

وطن کجاست؟ اصلا وطن یعنی چه؟! این واو و طا و نون از کجا آمده توی ذهن و فرهنگ مای بشر؟
آخر این سه حرف چرا باید خودشان را به هم بچسبانند و مثل نفس یا چه میدانم همچو خون در ذهن و ریه های ما جاری بشوند؟ دنیا را چه کسی ساخته؟مگر همه جا زمین خدا نیست؟اصلا صبر کنید ببینم! انسان برای چی زندگی میکند؟برای حفظ یک منطقه ای که اسمش را وطن گذاشته اند و از همه ی دنیا فرق میکند چون آن ور خط هوایش فرق دارد و آسمانش و حتما خاکش هم خاک دیگری است؟!!!
مگر هر چه میکشیم از این مرزها نیست؟
مرز زمین مشهدی علی نزدیک مرز زمین حاجی علی هست و این دو تا سال هاست درگیر جنگ طایفه ای هستند و خدا روزی را نیاورد که قطره ای آب از زمین مشهدی علی به زمین حاجی علی سرازیر بشود که یک ماه هم برای خاموش کردن غائله ی این دو تا کافی نیست!
حتی وقتی حاجی علی و مشهدی علی به مشهد و یا خانه ی خدا میرفتند هم، پسران و نوه هاشان را نگهبان مرز زمین هاشان کرده بودند! که مبادا مشت خاکی را بادی پرنده ای چیزی به آن یکی زمین اضافه کند!!!
میدانید بشر حقیر است.هارت و پورت زیاد دارد ولی کاره ای نیست و این عقده ی تاریخی بشر است.قوم و نژاد هم نمیشناسد.همین بشر عقده ای برای نشان دادن قدرتش و برای اینکه به زنش! بفهماند که بله، من خیلی آدم قدری هستم زمین خدا را تکه تکه میکند و بعد قلم پای متجاوزان را میشکند!
بله، پای متجاوزی که قصد غارت تکه زمین ما را دارد باید خرد کرد ولی اگر همه ی دنیا ، فقط یک دنیا بود و همه اش از برای تمام بشر، دیگر کجا بود متجاوز؟ کجا بود وطن که حالا بخواهیم جان مان را در کف بگذاریم؟
بشر حریص است، و این حرص و آز است که شده آفت جانش!
وطن من همین تک صندلی چوبی رنگ پریده است که جر و جرش موسیقی فولکلور من،نرمی بالشتکش، دشت من و تکیه گاه چوبی سفتش، کوهستان من است.
وطن من همین چاردیواری تنهایی من با پرده های خصیص همیشه بسته و همان بخاری نفتی زنگ زده ی کنار رختخوابم است.
وطن من تمام عالم است با هر چه وجود است …

شکوائیه

Powered by ScribeFire.

دیدگاه‌ها
  1. تخته سیاه می‌گوید:

    درود بر امین بی مرز ! درود بر انسان !

پاسخی بگذارید

