7

منتشرشده: 2007/11/29 در لینوکس, نکات, روزنوشت

چند اظهار نظر فاضلانه و عالمانه ی شب جمعه ای از من!!!

یک: لینوکس را دوست ندارید؟ این مطلب رو بی خیال بشید.

دو:به نظر من باید دهن این دولوپرهای (Developers) های open suse رو سرویس کرد!!! روز به روز بدتر میشه.شخصا به علت اینکه  ورودم به دنیای گنو/لینوکس رو مدیون suse میدونم، خیلی دوستش دارم و همیشه سعی میکنم توزیع های جدیش رو تست کنم.از توزیع suse 9.0 که شرکت Novel تهیه میکرد و هنوز به  open
suse تغییر نام نداده بود، تا open suse 10.3 رو یک به یک تست کردم.ولی هربار نا امیدتر و عصبانی تر:(
مخصوصا از بلایی که سر نصب کننده ی نرم فزارش یعنی Yast آوردن حالم بهم خورد.به هیچ وجه استفاده از این توزیع رو توصیه نمی کنم مگرورژن های 9.0 ،  9.3 , 10.2 .مخصوصا دور 10.3 یه خط کلفت بکشید.خود دانید البته به قول یه وبلاگ نویسی suse با هر بار انتشار یک قدم جلو و دو قدم عقب میره!(لینک منبع نقل قول رو ندارم جون خودم 😀 )

سه:اینجا یه مقایسه ای بین توزیع های مختلف شده.کافیه دو تا توزیع رو انتخاب کنید و نتیجه رو ببینید.

چهار:میخواید لینوکس رو تست کنید؟خوب چه توزیعی؟ نمی دونید؟ کافیه به سوالاتی که سایت Polishlinux میده جواب بدید و نتیجه روببینید.البته یک سال بعد که سه یا چهار توزیع رو تست کردید می فهمید توزیع دلبخواهتون چیه!

نتیجه ای که برای من اومد:
1. FreeBSD
2. Debian GNU/Linux
3. Gentoo Linux
4. Fedora
5. Ubuntu Linux

من تا حالا با BSD ها کار نکردم.چون اساسا با لینوکس فرق دارن اگر چه از همان محیط های گرافیکی استفاده میکنن مثل KDE.

پنج:بعضی وبلاگ نویسای اجنبی کافر … اعصابمو خراب می کنن! طرف برداشته تو وبلاگش مثلا خواسته از لینوکس تعریف کنه.نوشته«من یه زن دارم و یه سیستم قدیمی و زنم دوست داره باهاش بره اینترنت و فیلم ببینه، خواستم ویندوز نصب کنم دیدم نه میکشه و نه پولشو دارم! پس چیکار کنم؟بعد از مشورت و گشت زدن تو سایتها به این نتیجه رسیدم که لینوکس نصب کنم!!!خیلی چیزخوبیه. نه ویروسی میشه و نه خراب! امن هم هست 😦 یکی نیست بگه مرتیکه راست میگی خودت هم لینوکس رو رو لپتابت نصب کن.آی دوست دارم برم دری وری بگم بهشون.هفته ی قبل هم به یکی کامنت گذاشتم.فرداش دیدم وبلاگش رو حذف کرده :)) البته تشکر بود ها.بعد دیدم ایمیل زده بهم که آقا من نمیدونستم اگه وبلاگ بنویسم یکی میاد و اونو میخونه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

شیش!:چه حسی بهت دست میده اگه روی مطلبی ۵ ساعت وقت بگذاری ولی دیده نشه ولی روی یه مطلب دیگه فقط ۱۰ دقیقه و هیت وبلاگت بره بالا! ناامید شدم 😦

هفت:فکرش را بکنید! با استاد سخت ترین درس ترم یعنی مخابرات هم ولایتی بشید 😀 چه حالی میدهد!!!( البته به شرطی که استاد این مطلب رو کشف کنه نه اینکه روی ورقه ی امتحانی اسم و فامیل و نام پدربزرگ و جد و … و شهر و روستا و … رو بنویسید! ها :))
تا بعد…

Powered by ScribeFire

دیدگاه‌ها
  1. ارزو نیکی می‌گوید:

    سایت خوبی داری

پاسخی بگذارید

