گیک باش تا آرزو کنی!

منتشرشده: 2007/12/23 در گنو/لینوکس, گیک, آرزو, اجتماعی

قبل از اینکه آرزوهای گیکی(خوره ای) خودم رو بنویسم، ترجیح میدم اول چند نفر رو دعوت به بازی کنم!
اگر معنی گیک رو نمیدونید و هنوز با خصوصیات گیک ها آشنایی ندارید بهتره به مدخل گیک در ویکی پدیا  مراجعه کنید.به طور خلاصه گیک یعنی آدمی که به کاری معتاد شده.به قول معروف خوره ی اون کاره.و این کار به خاطر اشتیاقش هست نه چیز دیگه ای.
کادوس-محمد مطلق
محمد آقازاده
حضرت میخ!
سعید زبردست
مهرداد و مجید(امیدوارم که جدا بنویسن!)
اپاتان-Opatan

برای خوندن قوانین به اینجا مراجعه کنید.البته زیاد سخت نگیرید 🙂
اول اینکه قرار نیست همه به دعوت ما لبیک بگن خصوصا اینکه همه ی این بالایی ها از افراد مشهور وبلاگستان هستن و من ناشناس.دوست دارم بدونم یک کتابخون دوست داره با کدوم نویسنده ی بزرگ چای بخوره! یا یه سیاست مدار چه آرزوی محالی میتونه داشته باشه و بقیه هم همینطور.
دوم اینکه این روانپریش چطور منو گیک شناخته من نمیدونم! البته اصولا از اسم ایشون هم معلومه که چطور به این نتیجه رسیدن!!!
به هر حال من فرض میکنم گیک هستم 😦 و فرض دوم اینکه گیک ِ کامپیوتر و اینترنت مثلا! البته شاید بشه گفت گیک لینوکس.مخصوصا اینکه مدام در موردش میخونم و حرف میزنم و سخنرانی هام هم کم نیست!!! صدای بقیه هم کمی تا قسمتی در آمده! و معمولا هم کسی نمیدونه لینوکس یعنی چه! و به همین خاطر بعضی جاها واقعا تنها میشم.ترجیح میدم به جای دیدن بازی فوتبال با ترمینال ور برم و مدام کامپایل کنم! به قول جنتویی ها«اگه دیدی تکون خورد، کامپایلش کن!»
و اما اصل مطلب:
آرزو داشتم توی روزنامه ی تخصصی ای که دکتر مجیدی آرزو کرده یک ستون به من داده می شد تا در مورد فرهنگ گنو بنویسم!
اینترنت باند پهن داشتم (رایگان! ارزون هم قبوله) تا  برای دانلود نسخه ی جدید دبیان که معمولا ۳ دی وی دی هست و البته آپدیت ها، مشکلی پیدا نمی کردم.(باور کنید این دبیان فیلم نیست.یک توزیع محبوب و به شدت پایداراز سیستم عامل لینوکس هست!!)
یک بار جنتو رو به صورت استاندارد یعنی از اینترنت(stage 1 ) نصب میکردم.
اینترنت چیزی شبیه رادیو میشد! یعنی هر جا کامپیوتر باشه، اینترنت هم میشد. حتی بالای کوه!!!
استفاده از ویندوز و کلا محصولات متن بسته در مدارس و دانشگاه ها محدود میشد!( برای درک گفته ی من کافیه سخنرانی استالمن رو بخونید: اینجا(۱ و ۲)
فرهنگ گنو/لینوکس یعنی آزادی، رعایت حقوق دیگران، و همکاری آگاهانه برای پیشرفت علوم بشری توی ایران جا می افتاد!!!
پول خیلی زیادی به دستم میرسید تا به هر بچه مدرسه ای شهرم یه لپتاپ ارزون ۲۰۰ دلاری هدیه میدادم.کاری که ونزوئلا شروع کرده!!!
همین دیگه.سعی کردم آرزوهای شخصیم رو نیارم.

توصیه میکنم آروزهای نه چندان گیکی جادی رو هم بخونید! و البته پژمان گوگلی(ایشون کارمند شرکت گوگل هستن.به همین خاطر میگیم گوگلی!)

پ ن :نوشته تصحیح شد.از محمد آقازاده و سعید عزیز ممنونم.

Powered by ScribeFire.

دیدگاه‌ها
  1. سلام
    ضمن بازدید از وبلاگ زیبایتان
    آیا می دانید
    نظر دانشجو هاي رشته هاي مختلف در مورد عشق و عاشقي!
    چیست ؟
    در وبلاگ شـمـسـه با مطلب فوق
    منتظر پیامتان هستم .

  2. عرفان می‌گوید:

    چه ارزو هایی!

  3. بابک می‌گوید:

    گیک بودن هم دنیای خودش رو داره…. D:

  4. اپاتان -Opatan می‌گوید:

    ممنون که از من دعوت کردی
    آرزوهای گیکی خود را نوشته‌ام گرچه خود را گیک نمی‌دانم.

پاسخی بگذارید

