اجلاس داوس و اوبونتو

منتشرشده: 2008/01/22 در نرم افزار آزاد, ویدئو, گنو/لینوکس, اوبونتو, داوس

اولا که امتحان دارم.پس توضیح زیادی ممنوع!

پژمان(یکی از ایرانیان شاغل درگوگل!) در مورد اجلاس داوس نوشته و اینکه به پیشنهاد برگزارکنندگان، سوالات خودش رو به صورت ویدئو و از طریق کانال اجلاس در یوتیوب مطرح کرده.تلاش من برای دیدن ویدئو کاملا شکست خورد! (اولش ف داره و آخرش ر!)
بالاخره تصمیم گرفتم دانلود کنم ولی چطور؟ از طریق اسکریپتی که در ترمینال اجرا میشه.(اینم چیز بود گویا! خدیا اینا کین دیگه؟! در ضمن پسوند pdf اسکریپت کاملا تزئینی است! میدونید که چرا؟! )

دیدن این ویدئوی ۵ و نیم مگابایتی رو توصیه میکنم.پیشنهاد دوم ایشون مربوط به حمایت و پشتیبانی دولت ها از حرکت نرم افزارهای آزاد و مخصوصا سیستم عامل آزاد اوبونتو بود.حالا فهمیدید چرا توصیه می کنم 🙂

کاش یه روزی می تونستیم در مورد مثلا انتخابات خودمون هم نقطه نظرات خودمون رو به صورت پادکست یا ویدئو ارائه بدیم البته فکر نکنم بعضی ها از شنیدن نظرات واقعی مردم چندان خوشحال بشن!

پ ن :وردپرس حالا سه برابر بلاگر(برابر ۳ گیگ) ظرفیت میده و البته به قول مت این اولشه، کجاشو دیدید؟! 🙂 هنوزم تو بلاگفا هستید؟ هنوز؟!!!

پ ن۲: این روزها غزه در حال مرگه.نه اسرائیل کوتاه میاد و نه حماس و این وسط عده ای بی گناه چه بلاها که سرشون نمیاد.خودتون رو جای مادری بگذارید که بچه اش تحت مراقبت پزشکی هست و هر آن ممکنه برق بره و این یعنی فاجعه.یعنی یک عمر درد و رنج به خاطر قدرت طلبی حکومت ها و رژیم ها…

دیدگاه‌ها
  1. محمد می‌گوید:

    ُسلام
    واقعا من معذرت می خوام که باعث چی چی شدن افکار عمومی شدم
    اونقدر جو گیر شدم که دو برابر کردم ببخشید
    راستی در کمال احترام فقط چند نکته می گوییم:
    – این اپن سورس را جمع کنید هی لینوکس لینوکس هم نکنید
    – فقط کد بسته و فقط ویندوز
    – اگر برنامه نویسی بلد بودید حتما می دانستید اپن سورس چه خیانت به برنامه نویسی کرده است
    – … )سانسور)

    @محمد
    من بلد نیستم ولی این پست یه مثال خوب داره! پژمان 🙂
    نکنه اونو هم قبول نداری؟ حتما سرگی برین یا لری پیج فامیلش بودن که رفته به گوگل ! 😀
    زود عصبانی میشی رفیق.ما به دین خودمان شما هم به دین خودتان
    موفق باشی

  2. محمد می‌گوید:

    در ضمن این را بدانید که اپن سورس هیچ ربطی به بدی یا خوبی نرم افزار ندارد
    بدرود

    @محمد
    نظر شما قابل احترام ولی خیلی ها مثل شما فکر نمیکنن.
    همین الان دارید تو سیستمی وبلاگ می نویسید که متن باز هست!
    و بالاخره من از اوپن سورس حمایت نمیکنم بلکه از آزادی نرم افزار حمایت میکنم.
    هدف نهایی آزادی هست نه اوپن سورس بودن.

  3. سجاد می‌گوید:

    جالب بود!

  4. شبستان می‌گوید:

    چند وقت پیش در دیگ لینک مطلبی رو دیدم که توش از حرکت عموم به سمت اوبونتو انتقاد کرده بود. تو مطلب نوشته بود که لینوکس فقط اوبونتو نیست و این درست نیست که بیشتر سایتها و وبلاگها فقط دارن درباره اوبونتو بحث میکنن.
    در یکجا از گذشته نوشته بود. از اون زمان که مثلا به پشتیبانی شرکت فلان برای مثلا نصب پرینتر زنگ میزدی و میگفتی که پرینترم رو سیستم عاملم نصب نمیشه. طرف جواب میداده که مک دارین یا ویندوز و وقتی شما میگفتین لینوکس طرف میگفته: مطمئنین این یک سیستم عامله؟!
    حالا این اتفاق داره برای لینوکس و اوبونتو میافته. خلاصه اینکه نوشته بود این جامعه لینوکس است نه جامعه‌ی یک توزیع خاص! (البته من خودم اوبونتو دارم!)

  5. شبستان می‌گوید:

    چرا غزه؟ چرا ایران نه؟ میدونید تو چندتا شهر ایران گاز نیست؟ نفت گیر نمیاد و دمای هوا زیر 20 درجه است؟ در مازندران هر 5 دقیقه یکبار برق قطع میشه.

  6. محمد می‌گوید:

    «هدف نهایی آزادی است»
    مگر در زندان هستید
    راستی من منظور سپهر را نفهمیدم
    نکند من اشتباه می کنم ؟

    @محمد:
    معنای آزادی فراتر از اون چیزیه که تو ذهنت داری.همین

  7. amin می‌گوید:

    @شبستان:
    موافقم اگر چه خود من از دبیان استفاده می کنم و به نظرم خیلی بهتر از اوبونتوست ولی به هر حال اوبونتو فعلا محبوبیت داره.اوبونتو شروع خوبی هست برای یه تازه کار.
    در مورد غزه و ایران اما دقت کردید چقدر شباهت داریم؟ همه گروگان افکار پوپولیستی و بنیادگرایانه شدیم.(منظورم فقط حکومت داخلی نیست!) به هر حال دردناکه

  8. مسخ می‌گوید:

    سلام رفیق! خودت نظر من را کلاً می دانی!

  9. محمد می‌گوید:

    آزادی بیان ربطی به نرم افزار های اپن سورس نداره
    ساده تر بگم مثلا همین ویکی پدیا دانش نامه کاملا آزاد
    اما مطالب اش اصلا صد درصد درست نیستند
    ببین من ترجیح می دهم وقتی وارد یک دانش نامه می شوم مطالب اش درست باشد من نمی خواهم ویرایش کنم من اعتماد می خواهم
    آزادی بیش از حد هم خوب نیست
    یم چارچوبی برای رسیدن به هدف بسیار مفید است

    @محمد
    گنو
    تعریف نرم‌افزار آزاد
    مروری بر سیستم گنو
    آزادی برای سخت افزار
    سخنرانی استالمن در دانشگاه پاویا-قسمت اول
    سخنرانی استالمن در دانشگاه پاویا-قسمت دوم
    قدرت نرم یا رابطه ی گنو و فلسفه ی تائو

  10. پدرام می‌گوید:

    و همین طور وردپرس.من هم بهش گفتم.

    می بینم که اینجا رو هم بی خیال نمیشه. 😀

  11. محمد می‌گوید:

    سلام
    می خواستم بگن خوشحالم بالاخره فهمیدی اشتاه فکر می کنی
    راستی بالاخره از این سیستم اپن سورس رفتیم به بلاگر البته واقعا وردپرس خیلی خوب بود
    خوشحال می شوم در بلاگ جدیدم با شما تبادل لینک دوست گرامی

  12. پژمان می‌گوید:

    سپاسگزار از لینکی که به ویدیوی من دادی و یه سلام گوگلی از دفتر کارم در دوبلین به تو. فقط یک نکته رو گوشزد کنم که من در پیشنهاد دومم که بر مبنای پشتیبانی دولت ها از جنش اوپن سورس یا همان متن باز بود، از لینوکس اوبونتو به عنوان یک مثال با پشتوانه قوی استفاده کردم و طبیعتا اوبونتو همه چیز لینوکس نیست و فقط قسمت کوچکی از این خانواده است. فقط گفتم برای دوستان سوی تفاهم نشه.

    @pejman:
    ممنون از تذکر گرچه من که اینطور فکر میکردم و شما هم درهمین ویدئو گفتید « به عنوان مثال اوبونتو»

پاسخی بگذارید

