آب و آتش به هم آمیخته‌ای از لب لعل

منتشرشده: 2008/02/17 در حافظ, شعر
برچسب‌ها:,

ای که با سلسله زلف دراز آمده‌ای                     فرصتت باد که دیوانه نواز آمده‌ای
ساعتی ناز مفرما و بگردان عادت                    چون به پرسیدن ارباب نیاز آمده‌ای
پیش بالای تو میرم چه به صلح و چه به جنگ     چون به هر حال برازنده ناز آمده‌ای
آب و آتش به هم آمیخته‌ای از لب لعل                چشم بد دور که بس شعبده بازآمده‌ای
آفرین بر دل نرم تو که از بهر ثواب                   کشته غمزه خود را به نماز آمده‌ای
زهد من با تو چه سنجد که به یغمای دلم              مست و آشفته به خلوتگه راز آمده‌ای
گفت حافظ دگرت خرقه شراب آلوده‌ست            مگر از مذهب این طایفه بازآمده‌ای

فالی گرفتیم و این شد. خدا به خیر کند!

دیدگاه‌ها
  1. reza می‌گوید:

    سلام من يك تعداد سوال داشتم كه اميدوارم شما به اونا جواب بديد
    اول در مورد امنيت لينوكس مي‌خواستم بدونم آيا لينوكس واقعا امنه آيا در لينوكس خبري از ويروس و كرم و نرم‌افزار‌هاي جاسوسي نيست ديگه اگر يك فايل ويروسي تو ويندوز در لينوكس اجرا كنيم چه اتفاقي مي‌افته مثلا من يك حافظه فلش ويروسي شده دارم كه وقتي اونو به كامپيوتر وصل كنم باعث ويروسي شدن كل سيستم مي‌شه اگر اون رو تو محيط لينوكس اجرا كنم چي
    سوال ديگه‌اي درمورد فايل‌هايي چون doc,wma,wmv,pdf
    وغيره من اينا رو در ويندوز با نرم‌افزار‌هاي آزاد باز مي كنم و استفاده مي‌كنم مي خواستم بدونم تو لينوكس هم مي‌شه
    من شنديم كه تو لينوكس بايد از مودم اكسترنال استفاده كرد و استفاده از مودم‌هاي معمولي به راحتي امكان پذير نيست اما در مورد سخت افزار‌هاي ديگه چي از يك نفر شنيدم نصب اوبونتو روي لپتاب ش باعث شده باتري اون خيلي زود تموم شه نظر شما چيه
    آخرين سوال شما در اين مدتي كه از لينوكس استفاده مي‌كنيد آيا شده سراغ ويندوز هم بريد مخصوصا در زمينه درسي و كاري
    اميدوارم مزاحمتون نشده باشدم خيلي ممنون مي‌شم كه به سوالات من جواب بديد

    @reza:
    در مورد امنیت لینوکس مطمئن باشید.نیازی به نصب هیچ چیزی نیست.ساختار فایل لینوکس طوری نوشته شده که در صورتی که نفوذی هم صورت بگیره که هر 10 سال ممکنه! لایه های اولیه آسیب می بینن و تمام
    گنو/لینوکس تمام فایل های صوتی و تصویری و اسناد رو باز میکنه.البته باید کدک ها رو نصب کرد که با یک کلیک امکان پذیره!
    در مورد ویرایش فایل های PDF هنوز جا برای کار هست.
    من مودم داخلی دارم و راحت نصب میشه.در بیشتر توزیع ها تست کردم و جواب داد.نوعش Intel 536-ep
    سال قبل حدود 9 تومن خریدم
    در مورد لپتاپ من خبری ندارم ولی طبق گفته ی یکی از رفقای ویندوزی مصرف باتری نصف میشه نه دو برابر!!!
    در مورد مراجعه به ویندوز بله.من مجبورم از ارکد یا pspice استفاده کنم که هنوز نسخه ی لینوکسی ندارن یا من خبر ندارم.
    متوجه باشید که گنو/لینوکس ویندوز نیست و اینکه هر یک ساعت یعنی پیشرفت! همین الان نرم افزاری برای ویرایش pdf در حال تکمیله که قابل رقابت با ادوب خواهد بود

  2. SaeedTNT می‌گوید:

    نگفتی نیتت چی بود که فال این در آمد؟

  3. Yasin می‌گوید:

    درود!
    وبلاگ «رپ یاس» آپدیت شد.
    بیا ببین.
    در ضمن یادم رفت بگم موفق باشید.
    بدرود…
    http://1yas.wordpress.com

  4. reza می‌گوید:

    ممنون از پاسخگويي سريعتان فكر كنم يكي از ويژگيهاي دنياي اپن سورس همين باشد

پاسخی بگذارید

