ادبا یا علما؟

منتشرشده: 2008/03/09 در اجتماعی, روزنوشت

امروز چیزی به ذهنم رسید گفتم اینجا هم مطرح کنم.بلند فکر کردن یعنی همین خوب!
در این دو سالی که وبلاگ خوان و وبلاگ نویس بودم، طبیعتا با مسايل مختلفی مواجه شدم.آشنایی با وبلاگ نویس ها و برقراری دوستی و … از عوارض این کار بود.زیاد کش ندهم، خلاصه اینکه اگر وبلاگ نویس ها را به دو طیف علمی نویس و ادبیاتی تقسیم کنیم متوجه فرق های اساسی این دو قشر می شویم.
علمی نویس ها اساسا افرادی منطقی،خوش برخورد و پرحوصله هستند ولی ادبیاتی جماعت اغلبشان احساساتی،کمی تندمزاج و بی حوصله تشریف دارند!(البته نه همه، فحش ندید)
نمیدانم مشکل از علوم انسانی است که حساب و کتاب درست و حسابی ندارد یا چه؟! حالا منظورم این نیست که مثلا من با اینها مشکل دارم یا بالعکس ها! نه اینها تحمل همدیگر را ندارند.مثل گرگی اند که وقتی به گله می زنند، اول همه گله را خفه می کنند بعد سهم خودشان که یکی میشود را بر می دارند و می روند! حسادت بدجوری آتش میزند این قوم را.

پ ن0:من این طور استنباط کردم، شاید هم اشتباه میکنم.چه بدانم!
پ ن1:الهی ادرکنی 😀

دیدگاه‌ها
  1. محمود رمضانی می‌گوید:

    شاید یه دلیلش این باشه که کسی به علمی نویس ها چندان گیر نمی ده.
    وگرنه شاید اونا هم گرگم به هواشون خوب باشه:))

    @رمضانی:
    اگه جای گیر داشته باشن چرا که نه؟! من خودم حالشون رو میگیرم 😀
    مسئله اینه که اینجا مسئله روشن هست. دو دو تا چهار تا ولی توی علوم انسانی …

  2. عرفان می‌گوید:

    باهات موافق نیستم
    من خودم ادبی نویس نیستم اما ادبی نویسان رو دوست می دارم!!
    شایدم حق با تو باشه و من جز معدود انسان هایی باشم که هم علمی می نویسم و هم ادبی و احساسی! تلفیق این دو چه شود! بگو پس چرا انقدر خنگم!!

  3. MMahdi می‌گوید:

    من فکر می کنم تو همه ی این ها خوب و بد هست و هر کدومشون که بدتر باشن به همشون نصبت می دن اینها بد هستن. حالا من خیلی بر خورد نداشتم. حالا من جزء کدوم این دو گروه. ؟! 😀

  4. Bamdadi می‌گوید:

    حرف محمود رمضانی درسته. کسی که در مورد موضوعات «فنی» یا «علمی»‌ می‌نویسه زیاد «ابراز عقیده» نمی‌کنه و بیشتر «اخبار» یا «نتایج تحقیقات» را منعکس می‌کنه که چندان اختلاف نظری در میان کاربران وجود نداره در موردشون. اگر من بگم گوگل فلان محصول جدید رو آورد، کسی مخالفت نمی‌کنه با حرف من.

    اما کسی که در مورد موضوعات «سیاسی» یا «اجتماعی» می‌نویسه وارد قلمروی می‌شه که بحث و اختلاف‌نظر درش زیاده. اون مجبوره «عقاید» خودش را بیان کنه و در مورد موضوعات مختلف موضع‌گیری کنه و باید از موضع خودش دفاع کنه. به هر حال بحث بیشتر داغ می‌شه و احتمال این‌که این وسط حالا یه نفر «آمپر بچسبونه» و حرف ناحسابی بزنه بیشتره.

    نکته جالبی بود به هر حال،‌ بیشتر باید در موردش فکر کنیم…

    راستی ممنون از این‌که به من لینک دادی. من‌هم لینکت را اضافه کردم.
    ارادتمند…

  5. محمد می‌گوید:

    اولین مقایسه جامع و کامل سیستم عامل ها توسط مهندسین برجسته مجله پی سی مگ

    @محمد:
    کامنت رو اصلاح کردم

  6. مسخ می‌گوید:

    عجب! بعد اونوقت ما ادبیاتی نویسیم یا علمی؟!!

    @مسخ:
    شما سرور مایی 😀

  7. محمد می‌گوید:

    سلام
    حرف شما درست است
    در مورد لینک می گم اما وقتی یک نفر چند ماه بعد بیاد بهتره خود وبلاگ را ببیند و مطلب قدیمی نمی تواند برایش مهم باشد
    در مورد لحن صحبت هم شما درست می گید
    کامنت ها را شاید یکم خورده بد مطرح کردم که پوزش می خوام
    اما در مقاله هیچ چیزی اضافه نکردم همه حرف ها مال مجله بود
    به هرحال از اینکه انتقاد می کنید و مشکلات را می گوید بسیار ممنون
    امیدوارم بتوانم هر چه سریع تر این مشکلات را اصلاح کنم
    ممنون

  8. محمد می‌گوید:

    اما باور کن من قصد توهین ندارم
    ولی خوب شاید به قول شما اینقدر بد می نویسم که هیچ کس حرف مرا باور نمی کند
    از اینکه لینک من را به لینک های اشتراکی اضافی کردی ممنون (بیشتر ممنون هستم چون یک لینوکسی هستی – به شخصه اگر مایکروسافت و ویندوز اش آخر می شد هیچ وقت هیچ مطلبی در مورد اش نمی گفتم)
    باز هم ممنون
    شما جزو بهترین اپن سورس ها هستید

پاسخی بگذارید

