اخلاق؟!

منتشرشده: 2008/06/30 در 2293887
برچسب‌ها:, ,

برای من همیشه انحصار=انحصار بوده! فرقی نداره یک طرف این تساوی رو فارسی بنویسم یا انگلیسی یا حتی ترکی!
فرقی نداره برای یک طرف پیش/پس وندی بیارند و ادعا کنن میتونن این تساوی رو بهم بزنن! حتی پیش/پس وند اسلامی و علمی و تکنولوژیکی هم قادر به سنگین تر کردن یک طرف این تساوی نیست. بدی در ذات انحصار بوده مثل بدی ای که در دروغ و ریا هست. این نمیشه که مثلا بگیم انحصار سیاسی فلان دولت در ایران اخه و بده و زشته ولی انحصار فلان آقا چون خارجی هست و از هوش بیشتری برخوردار بوده پس خوبه و قابل احترام! به فاصله ی بین ایده آلیسم و واقعیت هم واقفم ولی نمیتونم توی اخلاقیات این استثنا رو قائل بشم. درک که می کنید؟
این روزها وبلاگستان در عزای یک انحصارگر نشسته و از هوش سرشاری که بیل گیتس برای انحصاری کردن استفاده کرده دچار نوعی برهنگی اخلاقی شده! آهای ادمها… ریا و دروغ حتی یک ذره اش هم ریا و دروغ است! چه با چاشنی هوش باشد و چه نباشد…
چطور یک استاد دانشگاه را به خطر سواستفاده از موقعیت اش واجد شرایط بی آبرو شدن می دانید اما فلانی که صدها برابر بیشتر سواستفاده کرده چون دارید از محصولش استفاده می کنید(آن هم مفت و مجانی و خلاف!) میشود خوب؟ می شود باهوش و انسان؟ طنز هم البته همین جاست که دزد گردنه از بس دزدیده که حالا احساسات انسان دوستانه اش هم فوران کرده و دارد سکه ی سیاه ته جیبش را به این و آن می بخشد!!!

پ ن : متاسفانه در سیاست هم همینطور گرفتاریم. وقت انتخاب که میرسد میگیم این بد است و فلانی بدتر! پس خوب کجاست؟ چرا خوب نیست؟ مگر میشود جایی که بد است خوبی نباشد؟! پس یک جای کار می لنگد اساسی! خوب کجا؟! آهان… این همان خط قرمز است!!! این که نشد؟ نمیشود و نخواهد شد.یا خوب و بد را نمیشناسیم و یا اگر میدانیم داریم سر خودمان را گول می مالیم که بد اگر بیاید بهتر از بدتر است! بن بست سیاسی و اقتصادی و اخلاقی ما همین جاست!
لعنت به هر چی پسوند تفضیلی ِ…

دیدگاه‌ها
  1. zos می‌گوید:

    سلام!
    نمی دونم برادر ولی من با اینکه تا همین هفته پیش از نرم افزارهای متن باز استفاده میکردم وسیستم عاملم اوبونتو بود و هنوزم دوست دارم برگردم اونجا و با اینکه گنو رو بیش از حد دوست دارم و نرم افزار ازاد رو سرلوحه تفکر خودم گذاشتم اما باز بیل گیتس رو دوست دارم
    من هفت سالم بود که باهاش اشنا شدم البته خودش نه! با dos بعدش با ویندوز3.1 و اولین تجربه تنهایی نصب یک سیستم عامل رو با 95 اون تجربه کردم
    سوال دارم چرا ادمهای دیگرو وارد این موضوع نمی کنیم؟
    استیو جابز چی؟ حتما سلطان غیرانحصار طلبیه!
    شاید شما ibm رو سلطانی در مورد شعور غیرانحصار طلبی بدونید! نمی دونم!
    من با علاقه وحشتناکم به ای بی ام میگم از بیل گیتس هم بدتره! هرچند خودشو داخل رقابت کثیف مشتری ها کوچک نمی کنه و کلا توی مود لارج اسکیله!
    اگر یک مین فریم دیده باشین! و پکیج های نرم افزاریشو دستکاری کرده باشین! میفهمین من چی میگم!
    ولی بیل گیتس … بنظرم بهتره یکم غیرلینوکسی بهش نیگا کرد البته نظر من ممکنه اشتباه باشه ولی بیل گیتس سر دسته دزدای سرگردنه نیست!هست؟
    @zos:
    ممنون بابت کامنت
    در مورد حرف هاتون مخصوصا درباره ی سایر افراد و شرکت ها موافقم چه اینکه استیو جابز خطرناک تر از اهالی مایکروسافته :))
    در این شکی نیست اما من حرفم کلی بود یعنی بیل گیتس نماد انحصار طلبی در یک بخش از فعالیتهای انسانی به شمار میاد

  2. zos می‌گوید:

    یک نکته! من نود درصد برنامه های مایکروسافتیم اورجینال هستن و بودن!

  3. مهدي بوترابي می‌گوید:

    چنين عزايي را در وبلاگستان نديدم ولي شايد خوب نگشتم. به هر حال در بخش كوچكي از وبلاگستان كه وبلاگهاي آي تي هستند به موضوع خداحافظي بيل گيتس اشاره شده است. چون حادثه مهمي است. در مورد سياست انحصارگرايانه مايكروسافت هم موافقم ولي جاي نگراني نيست. چرا كه شكست انحصار ذاتي سيستم انحصار است. موفق باشيد.

  4. پدرام می‌گوید:

    همینو بگو.یکی نیست بگه بابا شماها که دارین ویندوزشو دزدی استفاده می کنین دیگه این وسط چی میگین!

    کدوم کمک خیرخواهانه؟یه بنیاد خیریه به قول خودش زده یکی از کارارش اینه که به کشورهای فقر (از جمله کشورهای آفریقایی) کامپیوتر میدن.کامپیوتری که روش ویندوز نصب شده!این جوری کشورهایی که هنوز توسعه پیدا نکردن رو هم وابسته می کنن.۴ روز دیگه بچه هایی که الان از ویندوزش استفاده می کنن باید از مایکروسافت برنامه بخرن.ده برابرش بر می گرده.

    بیل گیتس همونی بود که لپ تاپ های ۱۰۰ دلاری رو مسخره می کرد.حالا مذاکره کردن روی این لپ تاپ ها ویندوز هم نصب کنید!!!۱۰۰ دلار هم میشه ۱۸۴ دلار!

    واقعا امیدوارم یه روز شرکت های امحصار طلبی مثل مایکروسافت نابود بشن!

  5. تخته سیاه می‌گوید:

    خوبی تو پسر ؟
    آقا اینجا بحث ها خیلی انحصاریه ! بهتره من وارد نشم .
    شعر غیرانحصاری ولادیمیر اما بدجور چسبید ! خیلی از خودم خوشم اومد

  6. شبستان می‌گوید:

    به هر حال خواه یا ناخواه، بیل گیتس تاثیر بسیار زیادی رو سیستم‌های کامپیوتری گذاشت و باعث تحولی تو این ضمینه شد. شاید شما هم جای اون بودی، در اون زمان همون کار رو میکردی (یعنی صد در صد همون کار رو میکردی!) اینها چیزای انکار ناپذیریه. ولی به هر حال سیاست مایکروسافت دیگه سیاست کهنه‌ای شده.

  7. شاهین می‌گوید:

    اگر مایکروسافت نبود تو الان کجا بودی؟ فکرش رو کردی..؟

    @شاهین:
    تعداد شب های که به خاطر ویروسی شدن بیدار موندم و تعداد اطلاعاتی که به همین علت از دست رفتن و ساعتهایی که صرف نصب دوباره ویندوز شدن رو اگه حساب کنم حتما خوب خیلی فرق میکردم الان! :))

پاسخی بگذارید

