چه می خواهیم؟

منتشرشده: 2008/12/17 در روزنوشت, سیاست
برچسب‌ها:
تا انتخابات ریاست جمهوری حداقل 6 ماه مانده و این فرصت مغتنمی هست که فکر کنیم که چه می خواهیم؟ همین عبارت «چه می خواهیم» را اگر خوب بسطش بدهیم و عقلانی بحث کنیم، می شود تصمیم گرفت کدام گزینه مناسب تر است. البته خیال پردازی هم می شود کرد! منتها بهتر است در تصمیماتمان اینها را دخالت ندهیم و یا جداگانه منظورشان کنیم که در اینصورت میشود به فاصله ی فرد آرمانی و فرد در دسترس پی برد و دوباره فکر کرد که این فاصله چقدر است و چرا این فاصله ایجاد شده و آیا می شود این فاصله ی لعنتی را کم کرد؟!
من از خودم شروع میکنم و ممکن است این نوشته را هر چند وقت یکبار آپدیت کنم و یا اصلا تغییرش بدهم! انسانم و انسان ِ بدون تغییر در حقیقت سنگی بیش نیست!

و اما خصوصیات فردی و ظاهری:
1 خوش پوش باشد!
2 # روحانی (مخصوصا ملبس!) نباشد.
3 کم حرف باشد و سخنانش با عقل و منطق جور در بیاید!
4 دروغ گو نباشد.
5 به احدی حتی اگر دشمن ترین دشمنانش باشد،توهین نکند و خشمش را کنترل کند.
6 صلح طلب باشد.
7 شجاعت اعتراف به اشتباه و شجاعت استعفا داشته باشد.
8 تقوا و ایمان و زهد و عبادتش را جار نزند!
9 مشورت پذیر باشد.
10 شعار ندهد.
11 انتقاد پذیر باشد!
12 #با مردم صداقت داشته باشد!

«این لیست تکمیل خواهد شد!»

=======
و اما چه کارهایی را دوست دارم انجام بدهد:

1 خشونت موجود در جامعه را با کمک اهل فن(جامعه شناسان و حقوق دانان) کمتر کند.
2 فرهنگ صلح طلبی و بخشش را اشاعه بدهد.
3 به وضع اینترنت سر و سامان بدهد.
4 نان لواش را از صحنه روزگار محو کند! (نان لواش خریدن از مصایب مسیح هم بدتر است!!!)
5 سوبسید روغن و قند و شکر و این قسم کالاهایی که عواقب جدی سلامتی دارند را حذف کند.
6 بی معرفت نباشد و کالاهایی مثل گوشت و لبنیات و حبوبات و میوه و همینطور روزنامه و کتاب را جایگزین آن بالایی ها بکند!( بالفور ریاضیات ضعیفتان را به رخ من  نکشید که سه تا را حذف کردم و 6 تا را مثلا اضافه کرده ام پس حسابمان شد منفی 3! خسارات بیماری های ناشی از قند و شکر و روغن و کتاب نخواندن را اگر حساب کنید به درک بالای من از ریاضیات رشک خواهید برد! :دی )
7 همانطور که ما به قوانین خوب و بد کشور عمل می کنیم، او هم به قوانین خوب و بد جامعه ی بین الملل عمل کند! ( و این به معنی عدم تلاش برای درست کردن قوانین نیست)
8 با دانشگاه ها کاری نداشته باشد!
9 با احترام به شعور تک تک افراد جامعه، سانسور کتاب ها، مطبوعات، اینترنت و غیره را به خود افراد بسپرد.
10 #وزیر مخابرات فعلی را به خاطر توهین های مکرر به کاربران اینترنت مسئول هیچ نهادی نکند! (خواستم بگم محاکمه دیدم زیادی فضایی میشه!)
11 در یک فرصت سه یا چهار ساله انحصار خودروسازی را لغو کند.
12 #دست نهادهای غیرپاسخ گو را از بنگاه های اقتصادی قطع کند.
13 تعداد قوانین را کمتر کرده و آنها را کاملا صریح و واضح بیان کند! (حالم از کلمه ی تفسیر بهم میخوره)
14 زبان گفتاری و نوشتاری هر منطقه ای را به رسمیت بشناسد و مانع آموزش زبان های محلی نشود.
15 انحصار صدا و سیما را بشکند( این خواسته اصلا غیرممکن نیست. کافیه اینترنت ارزان و پر سرعت به معنای واقعی کلمه ارائه بشه)

این لیست ادامه دارد!
===================
خوب حالا با این توصیفات کسی رو میشناسید؟

پ ن:وجود علامت # به معنی آرمانی بودن نوشته است!

Powered by ScribeFire.

دیدگاه‌ها
  1. arashOio می‌گوید:

    فک کردم علامت # به معنی اجرای دستور در حالت ریشه هست…

  2. بهروز می‌گوید:

    فکر میکنم با این وضع موجود..فقط خاتمی میشه پیشنهاد کرد.

  3. گورکن می‌گوید:

    {ببخشید که این کامنت ارتباطی با مطلب این پست ندارد}

    راستش من اتفاقی وبلاگ شما را پیدا کردم. وقتی داشتم به دنبال اشعار «مایاکوفسکی» در وب می گشتم.
    من خیلی وقت هست که از نرم افزارهای آزاد استفاده می کنم و در این زمینه چند کار مختلف هم انجام داده ام. اما وبلاگم که در آن نوشته های خودم را می گذارم با نام مستعار شروع کردم و نخواستم کسی بداند این گورکن عاشق طبیعت، عاشق تکنولوژی هم هست.
    راستش تا امروز ندیده بودم کسی را که هم به تکنولوژی، کامپیوتر، گنو/لینوکس و از این دست مسائل علاقه مند باشد و هم به ادبیات و شعر و طبیعت!

    از خواندن وبلاگتان لذت بردم.

    • amin می‌گوید:

      @گورکن:
      شما لطف دارید. ممنون. من اینجا رو خونه ی خودم میدونم و دوست دارم افکارم مختلفم رو منعکس کنم. امیدوارم شما هم شروع کنید به نوشتن در مورد نرم افزارهای آزاد و سایر موضوعات 🙂

  4. والله مثل اینکه شما در ایران زندگی نمی کنید (!) و یا فکرتون یه جای دیگه است! شوخی کردم 😀
    bash: No such President or Person in Iran
    !!!

  5. عرفان می‌گوید:

    یک نکته ی مهم رو ذکر نکردی. هر چند شاید بشه به نوعی از مورد دوم این مطلب رو برداشت کرد، اما حق کلام این بود که جداگانه مطرح شه:
    بهبود چهره ی ایران در ورای مرز های جغرافیایی
    چهره ی ایران خیلی خرابه. خیلی. باید فکری به حالش کرد

    • amin می‌گوید:

      عرفانی وقتی چهره ی حکومتی پیش مردمش خراب شده باشه اول باید اونو درست کنه بعد بره اون ور مرز 🙂

پاسخی بگذارید

