چرا گنو/لینوکس مهم است؟

منتشرشده: 2008/12/25 در متن باز, گنو/لینوکس, روزنوشت
برچسب‌ها:
با بقیه کاری ندارم که به چه علتی گنو/لینوکس براشون مهمه! اما من دلایلی خوبی دارم که از گنو و هر سیستم مشابه اون خوشم بیاد! روراست بگم! دلم غش میره برای عوض کردن! دوست دارم محیط اطرافم رو هر جوری که دلم میخواد عوض کنم! حتی اگه عوض اش نکنم هیچ خوشم نمیاد محدودیتی مقابلم باشه! تو جامعه ی محدود ایران بزرگ شدن باعث شده از هر محدودیتی که شعورم رو انکار میکنه فرار کنم! حتی اگه این محدودیت به نفع ِ من باشه دوستش ندارم چون خودم نخواستمش! آدم لجبازی هم هستم و تا چیزی رو نخوام به طرفش نمیرم! میخواد توصیه کننده اش پیامبر باشه با بابام! یا حتی رفیقم!
از طرف دیگه از این ملت مدعای تمدن سرخورده شدم. یکیش به خاطر خست زیادیه که دارن. طرف یه نرم افزار زپرتی داشت بهم نمیداد.میگفت دوست دارم فقط خودم داشته باشمش! توی گنو از این اخلاقا نداریم! من هر چی بلدم به خاطر این بوده که رفیقم اینا رو از یه نفر قبلی یاد گرفته و الخ. یاد میگیریم و یاد میدیم. یه سر به فروم های لینوکسی بزنید حساب کار دستتون میاد! هر کی بیشتر یاد بده احترام بیشتری داره تا اونی که زیاد بلده و چیزی نمیگه! بر خلاف جامعه ی عهد بوقی ما که طرف فرق پیاز و ماوس رو نمیفهمه میاد میشه وزیر مخابرات مملکت! برا همین رفقایی که به خاطر گنو/لینوکس پیداشون کردم برام ارزش خیلی خیلی بیشتری از رفقای هم دانشکده ایم دارن! فکر کنید! طرف چند سال باهات همکلاس باشه ولی وقتی ازش یه مسئله میپرسی خودشو میزنه به نفهمی!
به طور کلی ندیدم آدم بیشعوری بیاد از گنو/لینوکس استفاده کنه! شما میشناسید؟ حداقل اینه که جو عمومی گنو/لینوکس طوریه که یاد دادن و یادگرفتن فضیلت محسوب میشه نه زیاد دانستن محض و افه اومدن و از این چرندیاتی که توی جامعه ی بسیار غنی از تمدن ما زیاد دیده میشه.
بازم بگم؟
به دعوت محراب نوشتم. (چرا گنو/لینوکس مهم است؟)

پ ن: وقتی لینوکس رو نصب می کنید یه منو همون اول کار میاد که میتونید مثلا ویندوز یا بقیه ی توزیع های لینوکس رو برای بوت شدن انتخاب کنید. خوب میشه با نصب یه نرم افزار به اسم Startup Manager تغییراتی رو ایجاد کرد. مثلا بکگراندش رو عوض کرد یا پسورد گذاشت و غیره. البته کاملا واضحه که بدون این نرم افزار هم میشه این کارها رو کرد! نرم افزار دیگه ای میشناسید معرفی کنید 🙂

Powered by ScribeFire.

دیدگاه‌ها
  1. محراب می‌گوید:

    ممنون که نوشتی

  2. erfan taheri می‌گوید:

    به عنوان کسی که مدتها است در IT فعاله عرض کنم که سیستم عامل به داشتن شعور ربطی نداره :دی … برای با شعور شدن هم لینوکس انتخاب نمی کنند… سیستم عامل لینوکس در برخی موارد از ویندوز توانا تر هست. اما این وضعیت گرایش به لینوکس یک مد هست… بسیاری از لینوکس دانان ایرانی از ضعف ها و قوت های لینوکس آگاه نیستند. اگر توی فروم های ویندوز هم بروید هر که بیشتر یاد بدهد بیشتر قابل احترام است. حتی توی فروم Microsoft Technet به کسانی که بیشترین جواب های صحیح و کار آمد رو بدهند مدال داده می شود… مایکروسافت به کسانی که مدال های بیشتری دارند پیشنهاد های استخدام در خود مایکروسافت و یا شرکت های دیگر را ارائه می دهد. حتی مایکروسافت به آن ها هدایایی مثل نسخه رایگان ویندوز سرور و بسیاری هدیه های دیگر می دهد. در نهایت ایراد می گیرم که اون آقای بی شعور وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات هستش نه مخابرات.

    • amin می‌گوید:

      1-پیش فرض ذهنی شما اینه که هر کی در مورد لینوکس حرف میزنه پس هر مخالفتش به مایکروسافت یا ویندوز اشاره میکنه! همیشه اینطور نیست!
      2-اتفاقا به نظر من به شعور ربط داره منتها منظور من از شعور در این متن شعور اخلاقی بود نه مقدار هوش!
      3-با اسم عوض کردن ماهیت عوض نمیشه! من مخابرات رو بیشتر قبول دارم تا اسمی مثل فناوری اطلاعات و ارتباطات! لااقل اینجا میتونم به تحصیلاتم که در مورد مخابراته متکی باشم :دی
      4- ما مخلصیم 🙂

  3. […] چرا گنو/لینوکس مهم است؟ ( امین ) […]

پاسخی بگذارید

