kgeography & Marble

منتشرشده: 2009/02/02 در متن باز, نرم افزار آزاد, گنو/لینوکس

گاهی لازمه قبل از آموزش جغرافی به کوچکترها و حتی ژست روشنفکری گرفتن و بحث های بسیار استراتژیک! با رفقا، کمی معلومات جغرافیایی خودمون رو تصحیح کنیم! نرم افزار سبک kgeography میتونه کمک مهمی باشه خصوصا برای کسانی که از گنو/لینوکس استفاده می کنند.
این نرم افزار همون طوری که از اسمش معلومه زیر مجموعه ی میز کار KDE است ولی در گنوم هم به سادگی اجرا میشه. میتونید نقشه های مختلف رو لود کنید و بعد از نرم افزار بخواهید معلومات بسیار بالاتون رو بسنجه.
امیدوارم مثل من گند نزنید!
KGeography is a geography learning tool for KDE

kgeography

اگه گفتید این نقشه ی کدام کشور اروپائیه؟ خیلی شبیه گیتار هست!

مطمئنا نرم افزارهای پیچیده تری هم وجود داره اما این یکی ساده و سبک هست. یک نرم افزار آموزشی فوق العاده.
اما اگه عادت دارید به استفاده از نرم افزارهای حجیم، Marble رو پیشنهاد میکنم. این نرم افزار واقعا فوق العاده است.میتونید با جستجوی اسم منطقه یا شهر اون رو توی نقشه پیدا کنید و بعد از اطلاعات داخل نرم افزار در مورد اون منطقه استفاده کنید یا اصلا از نرم افزار بخواهید که از ویکی پدیا اطلاعات لازم رو دانلود کنه! به طور مثال من کلمه ی Gaza رو سرچ کردم و به این نتیجه رسیدم :

gaza

البته شما میتونید از نقشه ی مورد نظرتون خروجی بگیرید یعنی نقشه رو به صورت تصویر ذخیره کنید که من هم همین کارو کردم.
همچنین میتونید نقشه های ذخیره شده ی  GPS با فرمت gpx و Google Earth با فرمت kml رو با Marble مشاده کنید 🙂

دیدگاه‌ها
  1. Choxos می‌گوید:

    ای کاش اون Norway کنار نقشه رو با GIMP سفید می کردی…

پاسخی بگذارید

