virtual Richard M. Stallman

منتشرشده: 2009/02/04 در stallamn, ubuntu, نرم افزار آزاد, گنو/لینوکس, اوبونتو, استالمن
برچسب‌ها:,
بامزه است ولی توی وبلاگ یکی از رفقا ( + ) فهمیدم که آقای rms را میشود نصب کرد! البته چون اینجا هویتش مجازی میشود طبیعتا اسمش میشود vrms پس برای نصبش باید تایپ کرد:
apt-get install vrms

اما این بسته چکار میکنه؟ خوب از خود لینوکس میپرسم:
man vrms

جواب میده:

 This program began as an attempt to create a «virtual Richard M. Stallman» for Debian GNU/Linux
This  program  analyzes the currently-installed package list on a Debian GNU/Linux system, and reports the non-free and contrib packages that are currently installed to stdout

خوب برم اجراش کنم. توی ترمینال تایپ میکنم: vrms
نتیجه این شد البته آخرش:

amin@debian:~/Desktop$ vrms
               Non-free packages installed on debian
rar                       Archiver for .rar files

  1 non-free packages, 0.0% of 2388 installed packages
  8 contrib packages, 0.3% of 2388 installed packages

نه انگار وضعم خوبه 😀 شما چطور؟!
پ ن:از شر این بسته ی rar خلاص بشم میشه فایل های rar رو باز کرد آیا یا راهی نداره؟!

Powered by ScribeFire.

دیدگاه‌ها
  1. محراب می‌گوید:

    14 non-free packages
    4 contrib packages
    تو وضعت بهتره انگار. البته ۶تا از non-freeهای من مال درایور nvidiaست. ۲تا هم JRE. یکیم اپراس که الکی نصب کردم باید پاکش کنم.

  2. Choxos می‌گوید:

    بابا وضعت خدایی توپه!:D خیلی آزادی:D

  3. n!MA می‌گوید:

    من اسکایپ و fglrx هم دارم

  4. meemarbaba می‌گوید:

    برای خلاصی از rar نرم افزار 7zip رو نصب کن

  5. yeenghelabi می‌گوید:

    با سلام
    ؛؛ پ ن:از شر این بسته ی rar خلاص بشم میشه فایل های rar رو باز کرد آیا یا راهی نداره؟! ؛؛
    peazip رو نصب کن
    یا علی

  6. amin می‌گوید:

    @yeenghelabi: ممنون. تستش میکنم حتما 🙂
    @meemarbaba: اینو نصب داشتم ولی بعضی از بسته ها رو بار نمیکرد! به هر حال ممنون

پاسخی بگذارید

