جشنواره مجازی نرم افزارهای آزاد-نسخه ی امین!

منتشرشده: 2008/09/09 در نرم افزار آزاد, گنو/لینوکس
برچسب‌ها:, ,

برای مقدمه وبلاگ روزبه عزیز و این پستش را بخوانید!

یک سالی هست از دبیان اچ (Debian Etch) استفاده میکنم! سیستم عاملی که منو همیشه به یاد صخره و کوه انداخته! لامصب خراب نمیشه. هر سه یا چهار ماه همینطوری جهت یادآوری و کمی هم تفننی از نو نصب میکنم وگرنه شاید چند سال هم همینطوری کار بکنه. تنها مشکلی که دارم قدیمی بودن بسته هاست و خوب این هم زیاد تقصیر دبیان نیست! خاک بر سر اون ابلهی که گفته اینترنت ۵۶ کیلو کافیه! میشناسید که 🙂
همین روزها نسخه ی جدیدش هم میاد و خلاصه عشق است و حاللللللل :دی

میزکارم حتما گنوم خواهد بود. گول این Kde کارها رو نخورید. 😀

درسته آماروک بی نظیرترین نرم افزار پخش موزیک هست و هیچ نرم افزار ویندوزی هم به پاش نمیرسه ولی سادگی Exaile رو دوست دارم و گاهی از پلیرهای ساده تر هم استفاده می کنم (مثل Xmms ). برای ویدئو totem و بعد VLC
راستای این Exaile همه ی امکاناتی که روزبه برای آماروک شمرده رو داره!

برای رایت سی دی علاوه بر K3B که از نرو هم قویتر و پر امکانات تره از نرم افزارهایی مثل GnomeBaker هم استفاده میکنم.

مرورگر پیش فرض حتما فایرفاکس هست ولی کیه قدر Epiphany و Konqueror رو ندونه؟

برای مسنجر هنوز از Gaim استفاده میکنم و فوق العاده دوستش دارم اگرچه امکانات کمی داره ولی همین که از اولین نسخه هاش چه روی ویندوز و چه گنو/لینوکس همراهش هستم برام لذت بخشه و اصلا اسم جدیدش رو دوست ندارم! 😐

چند تا نرم افزار هم بگم و برم!
از Stardict به عنوان مترجم، Tomboy برای یاداشت برداری، Akregator برای فیدخوانی(می ارزه به صدتا گوگل ریدر :دی )
از Leafpad به عنوان ادیتور متن(چیزی شیبه notepad ویندوز)

خوابم میاد پس بدرود!

دیدگاه‌ها
  1. چشم غمگین می‌گوید:

    برم ببینم منم میتونم اینا رو که گفتی داشته باشم یا نه؟! اسمایلی سیناپتیک

  2. […] نخست نوشته وی را بخوانید. تا به حال مهرداد و مجید، امین و حامد دعوت وی را پاسخ داده‌اند که خواندن نوشته‌های […]

  3. erghezi می‌گوید:

    کلا منم با گنوم خیلی بیشتر حال می‌کنم . فقط یه مشکل کوچیک داره اونم اینکه نمی‌تونه متن طولانی فایل‌ها رو مخفی کنه! نتیجه اینکه الان دسکتاب زیبای من قیافه ترسناکی به خودش گرفته! اگه راه حلی به ذهنت رسید خوشحال می‌شم به ما هم بگی تا بتونم لذت دو چندان از لینوکس ببرم!‌

  4. Fahrenheit می‌گوید:

    Down with Gnome , Just KDE!

    @Fahrenheit:
    به گنوم فحش دادن همان و اسپم شدن توسط وردپرس همانا :))))))))
    ببین حتی وردپرس هم میدونه کدوم بهتره 😀

  5. Fahrenheit می‌گوید:

    ببین وردپرس چون کلمه ی Gnome توش بود وردپرس اسپم خوندش!! خوشحال میشم ماله منم بخونی!

  6. […] بنویسم. نخست نوشته وی را بخوانید. تا به حال مهرداد، امین و حامد دعوت وی را پاسخ داده‌اند که خواندن نوشته‌های […]

بیان دیدگاه